בזמן שתושבי קרית גת הסתגרו בבתים ולא ידעו מתי יוכלו לחזור לשגרה, ישב עמי לחיאני, תושב קרית גת, בביתו ואכל ארוחת ערב. הוא לא תיאר לעצמו שהמחבל שביצע פיגוע דקירה ופגע ארבעה בני אדם, ובגללו נערכו סריקות ברחבי העיר, יימצא דווקא בחצר ביתו. הבוקר (ראשון) הוא סיפר בראיון לגל"צ על רגעי האימה והתחושה הקשה ביום שאחרי האירוע. 



"המחבל התחבא בחלק האחורי של המחסן. לא היה שום רעש, אכלתי, הדלקתי את המנורה שהפיצה אור באזור שבו הוא הסתתר. אני בטוח שהוא ידע שאני שם כי המנורה האירה לתוך פינת האוכל שלי. בטוח שהוא ידע שיש מישהו בבית. אמנם יש חלון וסורג שמפריד בינינו אבל הוא ראה שאני שם. היית עייף מאוד ועליתי למיטה. אך הטלפון צלצל ואחי דרש לשלומי. הוא אמר שהשכנה שלי מספרת שיש בלאגן מסביב לבית ואז התחלתי לשמוע את הרעשים", הוא סיפר.



כתמי דם על המעיל והסגריות



לחיאני יצא מהמיטה והתקדם לקומה התחתונה: "ירדתי וצעקתי 'מי זה? יש פה מישהו?' השוטרים לא שמעו אותי, אני חושב שאולי הצעקה הייתה פנימית, בתוכי. שמעתי ששוברים חלונות, ירדתי במדרגת וראיתי 20 שוטרים אצלי בבית, הם אמרו לי שיש אצלי מחבל ולקחו אותי למטה תוך שסרקו את כל הבית". תחילה השוטרים לא מצאו דבר, אך גם הם וגם כלב המשטרה שהיה עמם, התעקשו להמשיך לחפש. "ירדנו לחנייה, איפה שהמחבל התחבא, הם התחילו לסרוק ודפקו על קירות. מצאו אותו מחבא בין לוחות העץ שבמחסן. כולם קפצו עליו ותפסו אותו. מצאו עליו סכין ותעודת זהות. המעיל שלו היה כולו דם והסיגריות מגאולות בדם גם הן. הוא אמר בעברית 'זה לא אני, זה לא אני, מה אתם רוצים ממני?', ושמעתי שיש לו מבטא ערבי", סיפר לחיאני.



הוא שיבח את פעולת השוטרים ואמר כי "השוטרים היו עקשניים מאוד ואמרו שהמחבל פה. לא הצלחתי לחשוב בכלל כי הייתי חצי ישן. הם היו עקשנים, לא עזבו ולא ויתרו עד שהתעלומה נפתרה". הבוקר, כשקם, הוא התקשה לעכל את שקרה במהלך הלילה: "סיפור מפחיד מאוד. מה שיותר מפחיד שאני קמתי בשבע בבוקר והלכתי לגינה עם כוס התה שלי. אם הם לא היו מוצאים אותו, אני לא יודע איך היה מתנהל הבוקר הזה".



פורסם שם המחבל



הבוקר פורסם כי מוחמד טרדה, בן 18, תושב תפוח, הוא המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה והסתתר בביתו של לחיאני. מהשב"כ נמסר כי למחבל אין רקע ביטחוני קודם. מצבם של ארבעת הנפגעים מהאירוע אתמול נותר ללא שינוי (בינוני עד קשה) וכולם במצב יציב.



כזכור, המחבל שביצע את הפיגוע אותר בתום מבצע חיפושים נרחב של כוחות הביטחון. בהתאם להערכות, הסתתר המחבל בתחומי קרית גת ולא עזב את העיר. עם תפיסת המחבל הודיעה עיריית קרית גת כי הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. מעצרו של טרדה התאפשר לאחר סריקות נרחבות של מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כמו כן נתפסה הסכין ששימשה לפיגוע וכן שני חשודים שוהים בלתי חוקיים בחשד כי סייעו למחבל. השלושה הועברו לחקירת שב״כ ומשטרת ישראל.




פינוי הפצועים מהפיגוע. צילום: דוברות מד"א