פיגוע דקירה אירע הבוקר (שלישי) בגוש עציון. על פי הדיווח, איש מילואים שנפצע קל והמחבל נורה וחוסל. הפלסטיני שהגיע לזירת הפיגוע דקר את איש המילואים, גבר כבן 34, שנפצע בפנים ובידיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הטראומה של בית החולים שערי צדק, שנמצא בהכרה מלאה. 



פרמדיק מד"א זכי יהב שהיה בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 34 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מפצעי דקירה בפנים וביד. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית חולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל ובדרך הוא תיקשר איתנו".



רק אתמול סוכלו שני פיגועי טרור בשטח ישראל. הראשון אירע בשעות הצהריים בצומת תפוח, כשתושב ג'נין התקדם לעבר כוח מג"ב כשהוא חמוש בסכין. הפלסטיני, תושב ג'נין בן 26, לא נענה לקריאות הלוחמים לעצור והמשיך להתקדם לעבר הצוות שביצעו נוהל מעצר חשוד. הוא נעצר ונלקח לחקירה. 



הסכין שאותרה בצומת תפוח על המחבל. צילום: חטיבת דובר המשטרה




כמה שעות לאחר מכן, בשעות הערב, אירע ניסיון דקירה בדרך בר לב בירושלים. באירוע נפגעו שניים במצב קל - צעירה נפצעה מרסיסי ירי בעת נטרול המחבל וצעיר שלקה בחרדה.



ניסיון הדקירה בירושלים. צילום: מדברים תקשורת



כמו כן, אתמול התרחש אירוע ביטחוני בצפון הארץ, כשמטען חבלה התפוצץ ליד שני כלים הנדסיים של צה"ל על גדר הגבול בגזרת הר דב. באירוע לא היו נפגעים וארגון חיזבאללה לקח אחריות על הנחת המטען. על פי דיווחים בלבנון, גורם בחיזבאללה טוען כי המטען כוון לבכיר במוסד.



דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, מסר כי מיד לאחר הפיצוץ עלה חשש שיש באזור מטענים נוספים וכלים הנדסיים נשלחו לבדוק את המקום וכי צה"ל הגיב באש ארטילרית לעבר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון שהוכנו מראש. עוד מסר דובר צה"ל, כי צה"ל קיים הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט וכי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה ונמצא במוכנות גבוהה ככל שיידרש". האירוע הסתיים וכל המחסומים בצפון הוסרו.



עשן בגבול הצפון. צילום: רויטרס