קצין משטרה צבאית ראשי, תת-אלוף גולן מימון התייחס היום (רביעי) להחלטת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לאפשר לכל הלוחמים בצה"ל לצאת לחופשה עם נשק. "צריך לזכור שהנושא הזה נתון במתח תמידי בין הרצון שהחייל יצא עם נשקו לבין הרצון לשמור על הנשק בנשקיות ובבונקרים", אמר תא"ל מימון. "האם זה יימשך לאורך זמן? אני לא יכול להגיד לכם. כל דבר, כל התנהלות שכזו תלויות הערכת מצב" אמר הקמצ"ר והוסיף: "הסיטואציה הזו שיש יותר נשק בידי חיילים מעלה סבירות לתקלות, לאירועים נוספים. הפתרון הוא הרבה יותר תדרוכים, הרבה יותר בקרה ויותר תשומת לב".



המשטרה הצבאית הציגה היום את נתוני גניבת הנשקים בצה"ל בשנת 2015. על פי הנתונים בשנה זו נגנבו 67 נשקים לעומת 92 מקרים בשנת 2014 ו-61 בשנת 2013. בשנת 2015 נגנבו 20 נשקים מבתי החיילים, 28 מהיחידה ו-11 מנשקיות.



כזכור, הרמטכ"ל נתן הנחייה כי תעודכן הפקודה וכל לוחם בצה"ל יצא עם נשקו לחופשה. מדובר צה"ל נמסר כי החיילים יתודרכו על ידי מפקדיהם לפני כל יציאה גם כיצד הם נדרשים לאבטח את הנשק במהלך החופשה. ההוראה של הרמטכ"ל הגיעה על רקע ההחלטה של מח"ט הנח"ל, אל"ם עמוס הכהן, לבדוק מדוע סמ"ר טוביה ינאי ויסמן ז"ל, לוחם החטיבה שנרצח בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין, היה ללא נשקו האישי. 



לאחר הירצחו של ינאי נשאלה בקרב בני משפחתו השאלה מדוע ינאי לא היה חמוש. אחת הטענות שעלתה היא האם ינאי ביקש לצאת מהיחידה עם נשק אישי ולא הורשה או שהוא בחר לא לצאת חמוש מהיחידה. בעקבות הטענות שעלו בימים האחרונים, בצה"ל כאמור הוחלט לבדוק אותן והיום פתח כאמור מח"ט הנח"ל, אל"ם עמוס הכהן בתחקיר בנושא אי נשיאת הנשק והטענות שעלו בנושא. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התחקיר יבחנו נהלי נשיאת נשק בחופשה בחטיבה בכלל וכן השתלשלות האירועים במקרה זה בפרט.