הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל נעצר הלילה תושב דהריה החשוד בדריסתו למוות של אברהם חסנו ז"ל בתאריך 20/10/2015 בצומת פואר הסמוכה לחברון. החשוד היה עצור עד לאחרונה בתחנת משטרת דהריה. לאחר ששוחרר לפני מספר ימים, נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים לאחר פעילות מודיעינית מאומצת. העצור הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

רק לפני כמה ימים, נולד נכד לאברהם אשר חסנו ז"ל. בתו התבשרה על מינו של העובר באותו היום שבו אביה נדרס למוות. היא הייתה בהריון וחזרה מבדיקות האולטרסאונד שבה נודע לה שיש לה בן זכר, הודיעה לבעלה ומיד התקשרה לבשר לאבא שלה, שיש לה בן זכר והוא יהיה הסנדק. היא התקשרה והפלאפון לא היה זמין, היא ניסתה שוב ושוב ולא היה מענה - ואז הגיע הבשורה המרה שאביה נדרס למוות בהר חברון.

הבת אמרה בהלוויה של אשר חסנו: "אבא היקר, רציתי לספר לך שיש לי בן ואתה תהיה הסנדק ועכשיו אני רק מודיעה לך כי אתה הסנדק מהשמים, ואני מאמינה שתשמח בשבילי גם מלמעלה".

יצא מהרכב לאחר שיודו לעברו אבנים - ונדרס


מעיריית קרית ארבע נמסר עם ההודעה על מותו: "העירייה מבכה מרה את הירצחו של תושב הקריה, אברהם (אשר) חסנו הי"ד ע"י פורעים מחבלים בדרכו לביתו, אשר הקדיש את חייו לילדי קרית ארבע, השקיע את כולו באהבה למען הקהילה".

התקרית אירעה כאמור באזור חברון. חסנו ז"ל יצא ממכוניתו לאחר שאבנים יודו לעבר רכבו, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לכל הרכב, הוא נדרס ע"י משאית שנכנסה לצומת ונעלמה מן הזירה.

הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית

הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית בדהריה כשעה לאחר האירוע. הוא אמר כי לא התכוון לפגוע ביהודים וטען כי מדובר בתאונה. כעת האירוע נמצא בבדיקה, עדיין לא ידוע האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני או האם מדובר בתאונה. 

לאחר האירוע, כוחות רבים הגיעו לאזור, וחלק גדול מהם נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של חסנו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום. הצוותים דיווחו כי הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית.