פרשת הירי בחברון: משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות בידי חייל צה"ל בתל רומיידה בחברון, הודיעה היום (שני) כי תעתור לבית המשפט כדי לתבוע פיצויים ממדינת ישראל. פתחי א-שריף, דודו של המחבל, אמר: "נפנה לבתי משפט כדי להגיש תביעת פיצויים על הנזק המורלי שנגרם לנו כתוצאה מהוצאתו להורג של עבד אל-פתאח". בנוסף דרשה המשפחה מהרשות הפלסטינית להגיש את מה שהיא מכנה "תיק ההוצאה להורג" של המחבל בפני בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ובמקביל לפעול להשבת גופת בנה.



במסיבת עיתונאים שנערכה היום ד"ר רייאן אל-עלי, הפתולוג הפלסטיני שהשקיף על נתיחת גופת א-שריף, פירט את הממצאים מהנתיחה ואמר כי "הכדור האחרון שנורה בראשו של א-שריף על ידי חייל צה"ל, הוא שגרם למותו". לדבריו, הוא הכין דוח מפורט שיועבר לבני המשפחה, והדגיש כי "גופת א-שריף הייתה במצב של ריקבון. במכון הפתולוגי אבו-כביר הסבירו, כי הוא נמסר אליהם על ידי צה"ל לאחר כמה ימים, ונותרה בחוץ כדי להפשיר – שכן היא הייתה במצב של קיפאון. לדברי אל-עלי, בא-שריף פגעו שבעה-שמונה כדורים שגרמו ל-17 פצעי ירי. "הוברר יחד עם הצוות הישראלי, שכל היריות לא היו קטלניות", אמר אל-עלי. "התברר כי רק הירי בראש הוא שגרם למוות המידי. ירייה זו גרמה נזק משמעותי למוח שלו", הוא הוסיף.




יו"ר הרשימה המשותפת:"לא מצפה למשפט צדק"



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לממצאי הפתולוגים לגבי הירי בחברון ואמר כי "לא היינו צריכים קביעת פתולוג על מנת לראות במו עינינו את ההוצאה להורג ואת האדישות המוחלטת של כל מי שנכח במקום. כשראש ממשלה מתקשר לחזק את משפחת הרוצח אף אחד לא מצפה באמת למשפט צדק. הימים מאז הירי הם רק עדות נוספת לצורך המידי בהתערבות בינלאומית לחקירת פשעי הכיבוש"



טרם נתיחת המחבל, אמרו סנגוריו של החייל שירה במחבל כי "ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים ממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע ופעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון - ולנוכח ההתראה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ".