תא"ל אופק בוכריס נגד הדלפת חומרי החקירה נגדו לתקשורת. בהודעה לתקשורת שפרסם הערב (חמישי) עורך דינו, הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אשר הלפרין, כתב עורך הדין, כי פנה לפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, ובה קבל על כך שזכותו של תא"ל בוכריס להליך הוגן נפגעת. 



"לאורך כל התקופה, היינו עדים למסע מתגבר של הכפשות והשחרת פניו של תא"ל בוכריס, ממש בשעה שהחקירה בעניינו מתנהלת. הדברים פוגעים קשות בחקירה עצמה ובזכותו של הקצין להליך הוגן", כתב הסנגור. 



עוד כתב אל"מ הלפרין, כי "מצאנו, כי אין באפשרותנו להבליג עוד על התנהלות זו, ומשכך פנינו בתלונה דחופה וחריפה לפצ"ר, תא"ל שרון אפק, בעניין זה".



הפצ"ר, תא"ל שרון אפק. צילום: דובר צה"ל
הפצ"ר, תא"ל שרון אפק. צילום: דובר צה"ל



"בפנייתנו לפצ"ר התרענו, כי הפרסומים הרבים המציגים מידע מסולף משרתים מטרה אחת ברורה – השחרת פניו של הקצין בציבור, על ידי בעלי עניין, על מנת ליצור לחץ ציבורי פסול על הפצ"ר", כתב עורך הדין. "והרי, קבלת החלטה משפטית מושכלת חייבת להתקבל על בסיס ראיות בלבד ובמנותק מלחצים חיצוניים. בכך נפגעת פגיעה אנושה זכותו של הקצין להליך הוגן. כן פוגעים הפרסומים בחקירה עצמה, וכתוצאה מכך – ביכולת להגיע לחקר האמת. משכך, ביקשנו מהפצ"ר לנקוט מהלכים דחופים".


לדברי אל"מ הלפרין, "תא"ל בוכריס, הנלחם על חפותו ועל שמו הטוב, גזר על עצמו שלא להשיב באותו מטבע, מתוך רצון שלא לפגוע בחקירה המתנהלת. כך קשה מאוד לנהוג, כששמך הטוב נרמס מידי יום. כך קשה לנהוג, אך כך ראוי". 

"לאחר סיומה הקרוב של החקירה נוכל להיווכח כולנו מה רב המרחק בין מידע מסולף שהופץ לתקשורת לבין הראיות שנאספו בחקירה", הוסיף הסנגור.