תקרית ירי בצפון: על עמדה צבאית סמוך למטולה זוהו הבוקר (רביעי) פגיעות ירי, אין נפגעים לכוחותינו. לאחר בדיקה התברר כי הירי הוא אכן מהבוקר ולא מדובר בתקרית ישנה שרק הבוקר זוהתה. כעת בודקים בצה"ל האם מדובר בירי מכוון או תועה.



חייל מהמוצב חש ברע לאחר הירי ונבדק על חובש צבאי. בבדיקה על גופו נתגלתה פגיעת רסיס שנעצרה על ידי הדיסקית שלו. החייל מפונה במצב קל לבית החולים בצפת.



התקרית התרחשה שלושה ימים לאחר שמל"ט חדר לישראל מכיוון סוריה ולא יורט, למרות ששוגרו לעברו שני טילי פטריוט, שאחד מהם ככל הנראה התפוצץ באוויר בגלל תקלה טכנית.



ההערכות הן כי הכטב”מ נכנס לישראל במטרה לבצע צילום ואיסוף מודיעין. אולם לא ברור אם המטרה שלו הייתה ריגול אחר צה”ל ברמת הגולן או איסוף מידע על המורדים הפזורים ברמת הגולן הסורית.
בין היתר בודקים בחיל האוויר אם מדובר בכל טיס מתוצרת התעשיות הביטחוניות בצפון הארץ. במידה אם הרוסים הם אלה שהפעילו אותו, ייתכן כי אכן מדובר בכלי טיס “ישראלי” שנמכר לרוסים לפני שנים רבות.
מהתחקיר של חיל האוויר עולה עוד כי הכטב”מ זוהה בצד הסורי ומיד שנראה היה כי הוא חוצה את הגבול, שוגר לעברו טיל פטריוט. הטיל התפוצץ באוויר כתוצאה מתקלה טכנית שנבדקת.