כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שניים מקרובי משפחתו של הנער שנרצח ביולי 2014, מוחמד אבו חדיר, בחשד שתקפו כוחות ביטחון. המשטרה והשב"כ עצרו את השניים בחשד שיידוי עשרות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הרכבת הקלה בירושלים ולעבר שוטרים. עוד חשודים השניים בהתפרעויות, ניסיון הצתה, ניסיון תקיפת שוטרים, עבירות נשק וירי באזור מגורים.



כוחות הביטחון עצרו בחודש שעבר את נאסר אבו חדיר (19) ומוחמד אבו חדיר (21). לאחר המעצר הובאו השניים לחקירה במפלג המיעוטים של ימ"ר ירושלים. בחקירתם עלה כי בין אוגוסט לאוקטובר 2014 במהלך ההתפרעויות הקשות שהיו בירושלים על רקע הירצחו של מוחמד אבו חדיר, יידו החשודים עשרות אבנים לעבר הרכבת הקלה וכוחות הביטחון. בנוסף זרקו השניים מספר בקבוקי תבערה סמוך לשועפאט, פגעו ברכבת הקלה וגרמו לנזק.



עוד עלה בחקירה כי בתחילת שנת 2015, הלכו השניים לכיוון מטע זיתים הנמצא במרחק של כ-500 מטר מביתו של נאסר, שם הוציא נאסר מתוך תיקו נשק מסוג "קרלו" אותו רכש תמורת 4,000 שקל והשניים ירו בנשק מספר כדורים באזור מגורים.




דרישה להריסת בתי הרוצחים



בתחילת החודש בני משפחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, עתרו לבג"ץ בדרישה שהמדינה תשווה את התנהלותה במקרים של מבצעי פיגועים יהודים למפגעים ממוצא ערבי – ותהרוס את בתיהם של רוצחי בנם. לעתירה הם צירפו את תשובתו של משרד הביטחון לפנייתם, שפורסמה לראשונה ב"מעריב".



בתשובת משרד הביטחון, לפנייה שנשלחה בתקופה שמשה יעלון היה בתפקיד, אך נענתה על ידי המשרד בראשותו של אביגדור ליברמן נכתב כי השוני בין פיגועים שמבצעים יהודים כלפי ערבים ביהודים לבין כאלה שמבצעים יהודים כלפי ערבים הוא עצום - ואינו מצדיק הריסת בתים במקרה של מפגעים יהודים. היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עורך הדין אחז בן ארי, שחתום על התשובה, את החלטת בג”ץ, שלפיה רצח אבו חדיר הוא מקרה "חריג שבחריגים. השוני עולה על כל דמיון. הפער הוא עצום. באיכות הפיגועים, בכמות ובעיקר ביחס הסביבה: גינוי תקיף מקיר לקיר במגזר היהודי, מה שאין כן בצד שכנגד".



הפגנה נגד רוצחי מוחמד אבו חדיר. צילום: מרק ישראל סלם
הפגנה נגד רוצחי מוחמד אבו חדיר. צילום: מרק ישראל סלם