נוגע בנקודה רגישה: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים היום (ראשון) כי "השבויים הישראלים" שמוחזקים בידי הארגון ברצועת עזה, יקבלו את אותו היחס לו זוכים האסירים הפלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל. במצעד צבאי ברפיח אמר אבו עוביידה: "הפעולות של האויב כלפי האסירים באמצעות עונשים גזעניים, מוכיחים את הכישלון המוסרי, הביטחוני, המדיני והצבאי שלו. על האויב לדעת, כי השבויים שלו אצלנו יקבלו את אותו יחס כמו שמקבלים אסירינו בבתי הכלא של הכיבוש. אנו מזהירים אותם מהמשך מדיניות זו כלפי האסירים שלנו".

כזכור, הארגון מחזיק בגופותיהם של החיילים סרן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שנהרגו במבצע "צוק איתן". בנוסף להם, הוא ככל הנראה מחזיק בשלושה אזרחים נוספים: אברהם מנגיסטו תושב אשקלון, ג'ומעה אבו גנימה מכפר בלתי מוכר בנגב והישאם א-סייד, תושב חורה. השלושה חצו בעבר את הגבול לרצועת עזה במקרים שונים ולטענת בני משפחותיהם, הם סובלים מבעיות נפשיות.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס על רקע החטופים הישראלים
דובר הזרוע הצבאית של חמאס על רקע החטופים הישראלים


במהלך דבריו, התייחס אבו עוביידה גם למצור על רצועת עזה, וטען כי הוא לא פגע בהיערכות של גדודי 'עז א-דין אל-קסאם', הזרוע הצבאית של חמאס. "מדיניות האויב מחזקת את האופציה של הגדודים להחזיק בנשק עד לשחרור האדמה והאדם", הוא אמר, "אם האויב חושב שהשקט הוא תוצאה של הרתעת ההתנגדות - אז טעות בידיו. אנו מזהירים את הכיבוש מכל מעשה טיפשות או הרפתקה נגד רצועת עזה".

כזכור, היום בצהריים נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר העיר שדרות ופגעה בחצר בית. באירוע לא היו נפגעים אך נזק נגרם למקום. בתגובה לכך השיב צה"ל באש לעבר מספר מוקדים. ההערכה כעת היא שאת הרקטה שיגרה קבוצה קטנה של ארגון ג'יאהדיסטי המתנגד לחמאס וקורא עליו תיגר.