משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו היום (שלישי) לחלל מבסיס חיל האוויר בפלמחים את הלוויין הצבאי 'אופק 11'. הלוויין צפוי לתת מענה מודיעיני של תצפית באיזורים שונים בעולם. 'אופק' היא סדרה של לוויינים ישראליים שנועדו לצורך איסוף מודיעין צבאי. הלוויין צפוי להעביר תמונות ראשונות מהחלל בסמוך לשעה 20:00 הערב (שעון ישראל). מבדיקות ראשונות עולה כי השיגור בוצע בהצלחה ולא נרשמו תקלות חריגות.


שיגור הלווין אופק 11

כזכור, לפני כשבועיים התפוצץ בפלורידה הלוויין הישראלי 'עמוס 6' עם הטיל שהיה אמור לשגר אותו לחלל. האירוע לא גרם לנפגעים ומהזירה היתמר עשן כבד, עוצמת הפיצוץ גרמה לבניינים במרחק רב לרעוד.



מפעילת הלוויין, "חלל תקשורת", התייחסה לפיצוץ ומסרה: "במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין עמוס 6, אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה, החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן".



הלוויין שהתפוצץ היה אמור לשמש את חברת 'yes' לצורך שידורי תקשורת בלוויין. בנוסף לכך, היה אמור הלוויין לשמש את מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק העולמי, על-מנת ליצור תשתית של אינטרנט ברחבי אפריקה. בעקבות הפיצוץ תשלם התעשייה האווירית לחברת 'חלל תקשורת' 173 מיליון דולר. התעשייה האווירית הדגישה כי היא מחזיקה בפוליסת ביטוח המכסה את כל הסיכונים ללוויין, במשלוח ובאתר השיגור. להערכתה, בהתאם לתנאי הפוליסה, היא זכאית לשיפוי ביטוחי מלא והיא פועלת מול הגורמים המבטחים לקבלת השיפוי הביטוחי האמור.