אזעקת צבע אדום נשמעה היום (חמישי) בעוטף עזה, באזור המועצה האזורית אשכול. על פי הדיווחים, פצצת מרגמה (פצמ"ר) נפלה ואותרה בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים באשכול. עוד דווח כי לא היו נפגעים או נזק באירוע. בתגובה לאירוע, צה"ל השיב אש ותקף באמצעות טנקים מטרה אחת של חמאס בדרום הרצועה. כמו כן, ישנם דיווחים פלסטינים כי צה"ל ביצע ירי ארטילרי ממזרח למחנה הפליטים אל-מע'אזי. לא דווח על נפגעים בתקיפות. 


תקרית זו מתרחשת פחות מיממה לאחר גל התקיפות של כוחות צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה שפגעה אמש בלב העיר שדרות. כזכור, אמש נשמעה אזעקת צבע אדום בשעות הבוקר המאוחרות. תושבי שער הנגב ושדרות רצו למקלטים, ולאחר מכן התגלה כי רקטה פגעה באמצע כביש ברחוב בשדרות. מצלמות האבטחה שהותקנו בבית באותו הרחוב אף תיעדו את הנפילה עצמה. במקום טופלו ע"י אנשי מד"א שלושה נפגעי חרדה, ולא היו נפגעים בגוף. עם זאת, נגרם נזק למכונית ולבית בקרבת מקום הנפילה. 


זירת הנפילה אמש בשדרות. צילום: דוברות המשטרה


לאחר הישמע האזעקה, חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי למספר נפגעי חרדה שפונו להמשך טיפול בבתי החולים באזור. שניים מהם, פרמדיק מד"א אורן בניטה וחובש בכיר במד"א אביב שניאור סיפרו מהשטח: "כשהגענו זיהינו את מקום הנפילה כשמסביב ניתן היה לראות שברי זכוכיות ופגיעה במכוניות חונות ובבתים סמוכים, במהלך הסריקות איתרנו נערה כבת 15 וגבר כבן 60 שהיו בסמוך ולקו בהתקף חרדה, לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים ברזילי".

גל תקיפות בעזה


במערכת הביטחון ובצה"ל הוחלט כאמור להגיב בצורה חריפה על ירי הרקטה. על פי דיווחים פלסטיניים, מאז אתמול בשעות הצהריים תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר ותותחים מטרות ברצועה, כשהדי הפיצוצים נשמעים למרחקים גדולים. הפלסטינים דיווחו על למעלה מ-30 תקיפות, כשרק משעות אחר הצהריים דווח על עשרות כאלה. דובר צה"ל אישר כי במהלך אותו היום צה"ל אכן תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. כמו כן, נתקפה מטרה בצפון הרצועה גם על ידי כוחות שריון. 

גל תקיפות ברצועה. צילום ארכיון: טוויטר
תיעוד: נפילת הרקטה הבוקר בשדרות