מוחמד בן יוסף שינאווי הורשע הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה ברצח גיא כפרי ז"ל, בפעולה שהוגדרה כפיגוע טרור על רקע לאומני. מכתב האישום שהתפרסם עולה כי המחבל שינאווי, שהיה אחראי גם לפציעתו של הרב יחיאל אילוז, התכונן במשך מעל לשנה לפיגוע שבוצע על רקע שנאת יהודים. הוא רכש נשק מאולתר, הסתיר אותו והתאמן על השימוש בו. עוד עלה כי הוא פיתח "שנאה כלפי יהודים" עוד במלחמת לבנון השנייה.



כבר בסוף שנת 2015 רכש שינאווי את הנשק המאולתר בעזרתו ביצע את הירי. בהמשך, צבע הנאשם את הנשק בספריי שחור בנוכחות נאשם נוסף בתיק, חאלד בן עאטף אבו כליב. את הנשק החביאו השניים ליד בניין מגוריו של שינאווי, ומדי פעם הוא נהג להוציאו ויצא לנסותו בשמורות באזור חיפה.



על פי כתב האישום, "בשנים שקדמו לאירוע, פיתח הנאשם שנאה כלפי יהודים, אשר החלה בפעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה. במהלך השנים, השנאה גברה בין היתר נוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו בהן היו מעורבים יהודים, והתחזקה אצלו האמונה שהיהודים כופרים ויש לפגוע בהם פיזית".



גיא כפרי ז"ל. צילום: פייסבוק



ירה, התפלל בירושלים וברח לתל אביב


בלילה שבין ה-2.1.17 ל-3.1.17 החליט הנאשם "להמית יהודים באמצעות הנשק", וב-3:30 לפנות בוקר הוא ביקש שחברו יביא לו את הנשק, מבלי שעדכן אותו בתוכניות לבצע פיגוע. כשקיבל את הנשק, טען אותו בכדורים וב-9:30 החל את מסע הרצח, כשפגש את יחיאל אילוז, "גבר בעל חזות יהודית-דתית", אותו פצע. לאחר שברח מהמקום, הוא לקח מונית לשכונת חליסה בחיפה, שם הבחין בכפרי ז"ל. אחרי שהגיע למסקנה כי המנוח יהודי, הוא ירה בו שלושה קליעים מקרוב.



בשעות הערב החליט הנאשם ברצח לגנוב קטנוע משליח, אך האחרון שם לב להתנהגות מוזרה וברח עם קטנועו מהמקום. אז גנב הנאשם קטנוע שחנה באזור, נסע כמה מאות מטרים והחביא את הסכין בצמחייה באזור. אזרחים שראו את המעשה הודיעו על כך למשטרה, והנאשם שראה את השוטרים מתקרבים- ברח. 



זירת הרצח בחיפה. צילום: אפי שנפר, תיעוד מבצעי מד"א



בסופו של דבר, אחרי שהתפלל בירושלים ועבר בתל אביב, הסגיר עצמו הנאשם אחרי יומיים של חיפושים אינטנסיביים אחריו. ב-5.1, יומיים אחרי הרצח, הסתובב הנאשם באזורים שונים בחיפה, כולל בטכניון, ולאחר מכן נסע בטרמפים לבית דודו בכפר מכר.



סמוך לשעה 9:00, הוא הגיע עם דודו למשטרת עכו והסגיר עצמו כשהוא נושא על עצמו קנאביס במשקל של 0.35 גרם. אז החלה חקירתו של המחבל, שהסתיימה היום עם הגשת כתב האישום נגדו. הבוקר, עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.