יירוט בגולן: לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו הבוקר (שבת) באמצעות מערכת הפטריוט כלי טיס בלתי מאויש לא מזוהה שהתקרב לגבול הישראלי ברמת הגולן. בשלב זה לא ברור מי שלט על כלי הטיס והרקע לאירוע נבדק. שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לאירוע ואמר כי ישראל רואה בסוריה כגורם האחראי למקרה, והוסיף כי "ישראל לא תאפשר לציר השיעי להתבסס בסוריה כבבסיס קדמי". 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ברך את צה"ל על היירוט המוצלח והזהיר גם הוא את סוריה, בל תנסה לשנות את מאזן הכוחות בצפון. "אני מברך את צה"ל על פעולה מהירה ומדויקת להפלת כלי הטיס בצפון. אסד מחפש להגדיר כללי משחק ולא באמת לצלם את מוצבי צה"ל ברמת הגולן. לא ניתן לו או לאף שחקן אחר להכתיב כללים חדשים בגבול הצפוני", אמר גבאי. 


זוהי אינה הפעם הראשונה שכלי טיס שכאלה מנסים לחדור למרחב האווירי הישראלי, ומיורטים. בחודש אפריל האחרון אירע אירוע דומה בו יורט מל"ט סורי שהתקרב לשטח ישראל בצפון הארץ.

לאחר האירוע באפריל דובר צה"ל אישר כי "טיל פטריוט שוגר לעבר מטרה ברמת הגולן". בהמשך הודיע דובר צה"ל כי אכן בוצע יירוט וכי מדובר בכלי טיס סורי. בעבר חדרו כמה מזל"טים רוסיים לרמת הגולן ולפחות בהזדמנות אחת שוגר לעברם טיל פטריוט שהחטיא. היירוט בוצע פחות מיממה אחרי תקיפה ישראלית בסוריה.

רשת "אל מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, ייחסה את התקיפה לישראל. לפי הדיווח, בתקיפות לא היו נפגעים ומרבית הנזק נגרם למאגרי דלק ולמחסן תחמושת שנועד לשמש את כוחות הקואליציה של הנשיא אסד וככל הנראה את גם חיזבאללה. דובר צה"ל לא אישר ולא הכחיש את הדיווחים וציין: "בצה"ל לא מגיבים לידיעות מסוג אלה".