החיפושים אחר שני האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע ולא נתפסו נכנסים הבוקר ליומם ה־14. הצוותים המשולבים של מחוז צפון במשטרה, שב"כ, מג"ב וצה"ל ממשיכים לבחון כל שביב מידע שמתקבל, בתקווה לאתר וללכוד אותם. השר לביטחון הפנים עמר בר־לב הבטיח אתמול כי האסירים הנמלטים ייתפסו.

במקביל לכך, ארבעת המחבלים שנתפסו יובאו לדיון נוסף בבית המשפט השלום בנצרת. כזכור, הארבעה הובאו לדיון בשבוע שעבר ובמהלכו הוחלט להאריך את מעצרם של הארבעה בתשעה ימים.

זביידי ומחבל נוסף לרגליהם של כוח ימ''מ (צילום: משטרת ישראל)
זביידי ומחבל נוסף לרגליהם של כוח ימ''מ (צילום: משטרת ישראל)


במשטרה וביחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) ימשיכו הבוקר את לחקור את נסיבות הבריחה ואת החשדות שלפיהם אנשי סגל שב"ס סייעו לבורחים או שרשלנות אפשרה אותה. בחיפושים משתתפים כל הכוחות המיוחדים, לרבות יחידות הסייבר במשטרה ובשב"כ, המצוידות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, יחידות מודיעין וצוותים נמרצים.

חקירת האסירים הביטחוניים ממחישה שוב ושוב את גודל המחדל והרשלנות של הסוהרים והסגל. בין היתר, נחקרים חשדות שלפיהם סוהרים מילאו דוחות לא אמינים או כוזבים כדי להרחיק מהם את האשמה. החשודים יידרשו לספק הסברים לחוקרי להב 433, וייתכן שגם לחברי ועדת החקירה הממשלתית שנכנסת לתמונה.

במערכת הביטחון ממשיכים לתגבר את הכוחות במוקדי הפוטנציאל לעימותים. שלשום יידו עשרות מתושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים אבנים לעבר כוחות משטרה ולעבר בתי יהודים בשכונה. כמה ממצלמות האבטחה שבשכונה הוצתו. במהלך היום התרחשו התפרעויות אלימות בכמה מוקדים ביו"ש, ובהם הכניסה ליריחו, מחסום חווארה, מול גבעת אביתר, בעיירה בורקה שבנפת שכם ובכניסה ליטא שבדרום הר חברון. צה"ל פיזר את המפגינים.