לאחר שארגון חמאס פרסם תיעוד ובו נראה השבוי ישראלי, הישאם א-סייד, מחובר למסכן חמצן, דווח בלבנון כי בעזה מוכנים לעסקת חילופי אסירים הומניטרית, בתמורה לאסירים פלסטינים חולים הכלואים בישראל. על כך, פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

בפתח דבריו, אמר פרופ' גולדין: "אנחנו אומרים את זה פחות יותר מהיום הראשון, ברור שלא יעלה על הדעת שהממשלה מקדמת הסכם מול חמאס שלא כוללת את הלוחמים שנשלחו על ידי גנץ ונתניהו. אנחנו מתעסקים עם ארגון טרור, החיים שיוצאים להגן על האזרחים צריכים להיות מושבים. אנחנו אומרים את זה שמונה שנים, כל מה שנכנס לעזה צריך להיות בהחזרת השבויים והנעדרים. זה לפרק את הערכים שלנו ולהראות לעולם שהערכים שלנו שווים פחות מהאסירים שלהם, אנחנו צריכים להמשיך להפעיל לחץ".

לאחר מכן, התייחס לראיון של שאעבן, אביו של הישאם, ולדיווח כי חמאס מעוניין בעסקה הומניטרית: "אני מכיר אותו כבר שבע שנים, אנחנו אומרים את אותם הדברים כל הזמן. הלחץ הזה צריך להיות מופנה כל הזמן ועד עכשיו הממשלה לא יצרה את הלחץ. ברור שהדרישה, וזה גם בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי שציטט שר החוץ, בסיום הלחימה כתנאי בונה אמון אתה משיב את החללים והשבויים ומתחיל לבנות את הדברים ההומניטריים. מדינת ישראל פועלת הפוך במשך 8 שנים, הגיע הזמן שמעכשיו נתחיל להתנהל לפי ערכים יהודיים של צה"ל ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי".

בסיום, שלח מסר למנהיגים הפוליטיים בישראל: "הפקדתי את הילדים שלי בידי המדינה. המפקד שלהם בזמן הלחימה היה גנץ, הוא שלח אותם להילחם נגד אויב שרצה להרוג אותנו, אותי ואתכם. הדר לא היה בעזה כדי לטייל שם, שלחו אותו להרוג את מי שרוצה להרוג אותו. מאז לא משיבים אותו ואת שאול ואת האזרחים חזרה".

"כל מה שקשור בהטבות לעזה צריך להיות מותנה בהשבת החיילים והאזרחים, הלחץ על החמאס צריך להיות קבוע והוא היה צריך להתחיל לפני 8 שנים. אנחנו הולכים מדחי אל דחי. כל אמא וכל אבא שיש להם חייל בצבא, זה ברור להם, והחיילים שיילכו להילחם בעתיד, יודעים שאם יקרה להם משהו יפקירו אותם, ואת זה צריך לשנות", סיכם.