העורף תחת מתקפה: מבצע "עלות השחר" שנכנס היום (שבת) אל יומו השני, מאלץ את תושבי הדרום והמרכז להתמודד פעם נוספת עם אזעקות וריצה למרחבים המוגנים. מוקדם יותר נפל של כיפת ברזל נפל ברחוב באשקלון, וגרם לנזק קל של שתי מכוניות. בנוסף, בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, והמשפחה ששהתה בו ניצלה בזכות שהותה בממ"ד.

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:
יישראל העבירה מסר: המבצע מוגבל, תגובת חמאס תוביל להסלמה
בעקבות המבצע: הוראות ומגבלות פיקוד העורף לאוכלוסייה האזרחית
זכויות בעבודה, פיצויים וסוגיית הפיטורים: כל מה שאתם צריכים לדעת לאחר פתיחת המבצע בעזה 

מבצע עלות השחר - תקיפת צה"ל בעזה, קרדיט: דו"צ

אלי, אב המשפחה, סיפר: "המשפחה ישבה פה, היה צבע אדום ואספתי את הילדים. איך שסגרתי את דלת הממ"ד שמענו פיצוץ אדיר. לא יוכולתי לתפוס את הילדה שלי בת ה-8, מרוב הסטרס שהיא הייתה בו". אשתו הוסיפה כי "יצאתי וחשכו עיניי, כל המטבח שלי, הכול הלך שמה".

עדי, תושבת אשקלון שנכחה במרחק לא רב מהנפילה באשקלון סיפרה בריאיון ל"חדשות 12": "אני גרה במרחק קצר מכאן. ישבתי בסלון אצל אחי, וכששמענו את האזעקה רצנו מייד למרחב המוגן. אני עדיין עם פעימות לב ודופק חזק, היה בום רציני מאוד".

תושב אשקלון נוסף שנכח בסמוך לנפילה סיפר כי "שמעתי את הרעש והגעתי לאזור. אמא שלי גרה פה ממול ואין לה מיגון, פנינו בנושא כמה פעמים לרשויות, כל פעם מבטיחים לנו מיגוניות וזה ולא מבוצע". עוד הוא הוסיף: "נפלו פה טילים בהרבה מקומות במבצעים הקודמים. הבוקר לפיד היה פה ונפגש עם ראש העיר, הוא הבטיח את אותן ההבטחות שהבטיחו לנו בעבר בנוגע למיגוניות שיוקמו בעיר".

אזעקות נשמעו מוקדם יותר גם ברחבי גוש דן, בין היתר בתל אביב. בוריס, שבעת האזעקה שהה בחוף הים בעיר עם אשתו ושני ילדיו, סיפר ל"חדשות 12": "הייתה אזעקה והיו בומים, אבל אנחנו כבר כל כך התרגלנו לזה שזה לא עושה עלינו רושם. כשזה קורה כל חצי שנה אי אפשר לעצור את החיים, הסיכוי שבאמת יפגע פה טיל הוא נמוך אז מה זה משנה. לקחנו את הילדים והלכנו הבייתה".

צעירים אשר שהו גם הם בחוף הים סיפרו: "היינו פה בחוף כרגיל, ופתאום נשמעה האזעקה וראינו התקהלות. אנשים התחילו לרוץ לכיוון הטיילת, כרגע מרגיש שהפאניקה ירדה. 

בתוך כך, חיילים מגדוד 82 של חטיבה 7, שנמצאים בתעסוקה מבצעית ברצועת עזה כבר מספר חודשים, שיתפו בתחושותיהם. ״המבצע התחיל מרגע לרגע אבל הלוחמים היו מוכנים. ארבעה חודשים אנחנו מתכוננים בקו עזה לרגע כמו זה, הלוחמים עובדים קשה ומלאים בסיפוק מהתוצאות בידיעה שיש מדינה שלמה מאחורינו!״, סיפר סג״ם נדב סירולניק, קצין בחטיבה.

החיילים בגדוד 82, חטיבה 7 (צילום: אורי שמש)
החיילים בגדוד 82, חטיבה 7 (צילום: אורי שמש)