בסיום התחקיר הראשוני של האירוע המצער בו נהרג סמל איתן פיכמן ז"ל, הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על חזרה לשגרת אימונים. מדובר צה"ל נמסר כי החזרה תבוצע לאחר חידוד נהלי הבטיחות בכלי הרק"ם לכלל המפקדים והחיילים ביחידות הרלוונטיות, ובלימוד התחקיר הראשוני לאירוע זה ואירועי עבר דומים. מסקנות התחקירים יופקו ויילמדו בשטח.

בתוך כך, אלוף (מיל') איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון ובעבר גם מפקד חטיבת שריון שוחח על פרטי האירוע הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM

הפרשן הצבאי של מעריב מנתח: "תאונת האימונים חריגה ולא כל פרטיה ברורים"

"ממה שידוע, המ"מ קרא לטען קשר והוא לא ענה. הוא הסתכל וראה את החייל שוכב, ראשו היה מתחת לתותח במקום שנקרא משולש המוות, שנזהרים לא להיות בו. כעת נבדק כיצד הגיע ממצב עמידה למצב שכיבה. בעבר היו 50 תאונות בשנה ואני לא זוכר תאונה קשה כזאת. צה"ל עשה צעדים ענקיים בנושא הבטיחות", הבהיר בפתח דבריו.

לטענתו, נראה על פינו כי כל ההכנות לתרגיל בוצעו בצורה מאוד מסודרת, "הטנקים נסעו ולמפקד המחלקה היה קשר אליהם, הוא קרא לטען הקשר והוא לא ענה לו. בשלב זה המ"מ מסתכל שמאלה לתא הטען החשוך ומזהה שהוא שוכב על הרצפה של הצריח והוא כמובן עוצר".

"הוא מזהה שטען קשר שוכב מאוד קרוב לתותח מצד שמאל, ממש מתחת לתותח במקום שנקרא "משולש המוות" ע"י אנשי הצוות ומאד נזהרים שלא להיות בו, גם כשהתותח יורה וגם שהטנק נע. בשלב הזה הטנק עוצר, מפנים את הלוחם דרך המסדרון האחורי של הטנק וככל הנראה הוא כבר ללא הכרה ויכול להיות שלא בחיים בשלב הזה", הסביר. 

עוד ציין כי מדובר בתאונת אימונים קשה מאוד, "הצוות יצטרך לבדוק איך החייל הגיע ממצב עמידה לשכיבה כשראשו פגוע וכנראה קיבל את המכה מהתותח. פה צריך לבדוק האם הנפילה כתוצאה מקפיצה של הטנק בשטחים האלה או אולי אירוע רפואי בלילה".

כשנשאל כמה תאונות כאלו קרו בעבר, השיב: "אני לא זוכר תאונה כזאת בשנים האחרונות, כן יכול לומר שבטנקים היותר ישנים כן היו תאונות כאלה כי הטנק היה יותר קשיח בקפיצות שלו והמערכות היו פחות מתקדמות. היו לנו זמנים שהיו לנו 30, 40 ולפעמים 50 הרוגים בשנה באימונים. היום אנחנו מאד רחוקים מהמספרים האלה, אבל כל תאונה היא אסון נוראי. כמובן שמפקד זרוע היבשה עצר את האימונים ביבשה".