איראן פרסה ב-51 מעריה ועיירותיה סוללות של מערכות הגנה אזרחית "כדי לסכל כל תקיפה זרה אפשרית", כך אמר היום (שבת) סגן שר ההגנה האיראני, הגנרל מהדי פרחי, על רקע המתיחות הגוברת בינה לבין ישראל וארה"ב. סוללות ההגנה האזרחית מאפשרות לכוחות הצבא של איראן "לזהות ולנטר איומים על ידי שימוש בתוכנה מסביב לשעון בהתאם לסוג האיום והסיכון", טען.

דיווח ערבי: רוסיה דרשה מאיראן לסגת מעמדות בסוריה בשל התקיפות הישראליות

"בימים אלה, בהתאם לעוצמתן של מדינות, צורת הקרבות הפכה מסובכת יותר", אמר פרחי, והוסיף כי צורות לוחמה היברידיות הכוללות התקפות סייבר, ביולוגיות ורדיואקטיביות, מחליפות לוחמה קלאסית. פרחי לא ציין את המדינות שעלולות לאיים על איראן.

בשנים האחרונות איראן הפנתה אצבע מאשימה כלפי ישראל וארה"ב שאלו פתחו במתקפות סייבר נגדה, ושפגעו בתשתיותיה פגיעה קשה. איראן גם האשימה את ישראל, שלא הכחישה את ההאשמות אך מנגד גם לא לקחה אחריות, שזו חיבלה במתקני הגרעין שלה. בכל הנוגע לארה"ב, איראן טענה שמל"טים אמריקאים נתפסו על ידה בשטחו של הים האדום מוקדם יותר השבוע, זאת למרות ששיחות המשא ומתן על חידוש הסכם הגרעין משנת 2015 מתנהלות באינטנסיביות בימים אלה.  

ביום שלישי האחרון ארה"ב הודיעה מצידה כי סיכלה ניסיון של חיל הים של משמרות המהפכה להשתלט על כלי שיט בלתי מאויש המופעל על ידי הצי החמישי של ארצות הברית.  

בחודש אוגוסט אשתקד אמר פרחי כי איראן צפויה להשיק גרסה חדשה ומתקדמת יותר של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת Bavar-373 העולה בטכנולוגיה שלה על מערכת ההגנה האווירית הרוסית המתקדמת 400 S.

איראן חשפה את Bavar-373 במהלך אוגוסט 2019 לאחר שפתחה את המערכת באופן עצמאי Bavar-373 בתגובה לאיסור שהוטל על רוסיה לייצא את מערכת ההגנ"א 300 S לאיראן והצהירה, כי היא מסוגלת לזהות 300 מטרות בו זמנית, לעקוב אחרי 60 מהן ליירט 6 מטרות בו זמנית ואף להתמודד עם ניסיונות חסימה ול"א.