ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח במהלך סוף השבוע בטלפון עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. מקור שמעורה בפרטים אמר כי עלתה בשיחה סוגיית העברת הסמכויות לאיתמר בן גביר על כוחות מג"ב ביהודה ושומרון ועל העברת הסמכויות לבצלאל סמוטריץ' על המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים.

"פוליטיזציה בוטה": סמוטריץ' ובן גביר במתקפה חריפה על הרמטכ"ל

סגן הרמטכ"ל וח"כ לשעבר, עוזי דיין, שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים: "השיחה הייתה מתבקשת, הרמטכ"ל היה צריך לעשות זאת, וגם הסיכום הזה נכון. מה יהיה אחר כך? בואו נשאיר בכלל שיהיה שר ביטחון, אבל הסיכום הוא ודאי נכון. צריך לבנות בין כל הפונקציונרים - השר והרמטכ"ל - אחריות משותפת, בדגש גם על האחריות וגם על המשותפת. הדבר החשוב ביותר הוא איך צה"ל יתפקד ואיך תושבי ישראל יקבלו ביטחון".

"כשהייתי ראש המועצה לביטחון הלאומי ביקשתי אישור מראש הממשלה אהוד ברק לדבר עם אריק שרון. אמרתי לו שלפי הצורה שהם מתנהגים, הוא לא יהיה ראש ממשלה הבא, ואני צריך לדבר עם מי שכנראה יהיה ראש הממשלה הבא כדי להגן על המועצה. לכן אני חושב שהרמטכ"ל עושה דבר מתבקש", הוסיף.

לדבריו שר במשרד אחר היא לא המצאה חדשה. "זה דבר די רגיש שצריך לדעת איך להתנהל איתו, אבל כל סגני השרים הם דבר מיותר שקורה בגלל השיטה הדמוקרטית הישראלית שגורמת לכך שבחירות לא מביאות לבחריה של ממשלה, אלא לעוד בחירות. זה דבר שצריך לתקן".

לסיכום, ציין: "אני לא מסתייג מהרמטכ"ל, כפי שאמרתי השיחה הייתה מתבקשת, אבל רוצה להסביר שהמצב הוא מורכב מתמיד. בכלל שר נוסף במשרד הוא דבר לא טוב, לא צריך אותו. מה שצריך לעשות במצב כזה זה להפריד בין הסמכויות לנושאים. שר הביטחון נותן לשר במשרד הביטחון נושאים לעסוק בהם, אבל הכול עובר דרך השר עצמו. לא יהיה שר אחר שינהל את הדברים".