ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו הערכת מצב ראשונה בתפקידם בפיקוד צפון, בה התייחסו לאיום האיראני על ישראל, וליחסיה של איראן עם לבנון. בין היתר, אמר גלנט בהערכת המצב: "מערכת הביטחון תקטע את ערוצי העברת הנשק האיראני ללבנון ולחיזבאללה". סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ סביב ידיעה זו, והגיב לנושא המאיים. 

דיווח בארה"ב: זה "הפרויקט האיראני" בסוריה שישראל מסכלת
ארה"ב במסר לישראל: "מחויבים לכך שאיראן לעולם לא תוכל להשיג נשק גרעיני"

"ראש הממשלה ושר הביטחון בתחילת תפקידם, במקום הראשון שהולכים לבקר בו על מנת להעביר מסר ברור זה פיקוד הצפון ולא פיקודים אחרים", אמר בוסקילה. "כולם מבינים שאיראן למעשה היא המחולל המרכזי של הטרור בתוך מדינת ישראל, בעזה ובגבולות האחרים. פיקוד הצפון הוא בעל הסיכון הגבוה ביותר שממנו תיפתח החזית המרכזית, ומדינת ישראל תצטרך להתמודד איתה. זה האיום האיסטרטגי והמשמעותי ביותר. עם זאת, יש עוד חזית אחת שצריך להתמודד איתה בנושא הברחות הנשק וזו גבול ירדן, מן הראוי היה שראש הממשלה יתייחס לכך".

כשנשאל האם יש קשר בין פעילות המעצרים בשטחי יהודה ושומרון במבצע "שובר גלים" לבין סוגיית האסירים הביטחוניים בעקבות שחרורו של האסיר כרים יונס שרצח את החייל אבי ברומברג, ענה בוסקילה כי "האסירים בבתי הכלא משפיעים באופן ישיר על השטח. הם עושים את זה בדרכים שונות, לרוב לא חוקיות, תוך שימוש בטלפונים סלולרים שהם מחביאים בתאים שלהם ואפילו בפגישות עם עורכי דין ועם בני משפחותיהם ודי מצליחים להשפיע על גובה הלהבות ביהודה ושומרון".

הוא המשיך: "חלק ממנהיגי התנזים לשעבר נמצאים בכלא ומשפיעים משם. מה שקורה כרגע עם שחרור האסירים, מדובר באסירים ותיקים, חלקם בשנות ה-80 כמו כרים יונס והאסיר מוניר רג'בי שביצע את הפיגוע באוטובוס קו 37 בשדרות מוריה בחיפה. יש תרעומת גדולה של המשפחות השכולות ובצדק כי על פי רוב האסירים האלה חוזרים לטרור ואף אחד לא מגביל את התנועות שלהם. כרים יונס בעצמו, מיד לאחר שהשתחרר, הצהיר הצהרה מפורשת כי מבחינתו הוא לא מצטער על מה שעשה. זה רק ציון דרך לאן הוא מכוון את עצמו בהמשך".