שלושה חודשים וחצי אחרי שביצע את פיגוע הירי במחסום מ.פ שועפט בו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל, נכנסו היום (רביעי) כ -300 לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים יחד עם יחידת מסתערבי מג"ב, יחידת מתפ"א של המשטרה, כוחות צה"ל ופקע"ר בסיוע גורמים מעיריית ירושלים למחנה הפליטים שועפט במטרה להרוס את בית המחבל עודאי תמימי.

במהלך ביצוע הריסת ביתו של המחבל נתקלו הכוחות במספר מחבלים רעולי פנים שהחלו ליידות לעברם מטעני צינור ובקבוקי תבערה. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים כנגדם. שוטר אחד נפצע באורח קל ונזקק לקבלת טיפול רפואי.

בהמשך להפרות הסדר זוהה, זוהה בתוך המ.פ ע״י קלעים חשוד שנראה חמוש עם פריט שנראה כנשק בידיו ומכוון אותו לעבר הכוח. בעקבות האיום והסכנה שנשקפה, בוצע לעברו ירי שהוביל לנטרולו. החשוד נפצע באורח אנוש וטופל בשטח ובהמשך נתפס בזירה בסמוך למחבל נשק דמה. כמו כן, במהלך פעילות הריסת בית המחבל זוהה חשוד רעול פנים שנעצר ע״י הכוחות לחקירה.

הריסת בית המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
הריסת בית המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

"ילדה מדהימה": סמל נועה לזר ז״ל היא הלוחמת שנפלה בפיגוע הירי בירושלים
המחבל שביצע את הפיגוע בשועפט חוסל במעלה אדומים | צפו בקרב היריות

כזכור ביום ה – 8.10.2022 בשעות הערב הגיע רכב ממ.פ שועפט לכיוון המעבר, וממנו הגיח תמימי, מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום. מיד לאחר הירי, נמלט המחבל רגלית לכיוון מ.פ שועפט והרכב המשיך בנסיעה לכיוון הנגדי. כתוצאה מפיגוע הירי במחסום נרצחה החיילת נועה לזר ז״ל ונפצעו נוספים, בהם מאבטח שהיה במעבר באורח קשה.

המחבל הצליח להימלט ומצוד שהתנהל אחריו במשך ימים רבים לא הוביל ללכידתו עד שנוטרל במהלך אותו חודש בעת שביצע פיגוע ירי נוסף במחסום הכניסה למעלה אדומים. לאחר הפיגוע, עצרו כוחות המשטרה של מחוז ירושלים, כוחות מג״ב ושב״כ, 17 חשודים מקרוביו ומסביבתו של המחבל. במסגרת החקירה, התחקו החוקרים אחר מקור הנשק שהגיע לידיו של המחבל, ואיתרו את כל מי שסייע לו בביצוע הפיגוע.

בסיום החקירה במשטרה ובשב״כ, הוגשו כתבי אישום נגד שלושה חשודים שהיו מעורבים ברכישת והעברת הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע. בכך לא הושלמה המשימה ולאחרונה אושרה הריסת דירת המחבל בהתאם להחלטת גורמי הביטחון ולאחר שבית המשפט העליון דחה עתירות שהוגשו נגד ההליך. אתמול בשעות הבוקר המוקדמות החל מבצע הריסת בית המחבל במ.פ שועפט בפיקודו של מפקד מרחב מג״ב עוטף ירושלים תנ״צ עמי נידם.

הפיגוע במחסום, צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהגיע אתמול לחפ״ק המבצע, אמר בתום אישור התכניות שקיים בימים האחרונים לקראת המבצע להריסת בית המחבל: ״זוהי פעילות חשובה ברמה התודעתית, ההרתעתית והערכית. ידע כל מחבל כי ההשלכות של ביצוע פיגוע ורצח אזרחים או אנשי כוחות ביטחון - תהיינה גם מעבר לחתירה לנטרולו. לצערי את החיילת נועה לזר ז״ל שנפלה בפיגוע הטרור לא נוכל להשיב, אבל עלינו לעשות כל שנדרש בכדי לסגור מעגל עם אותו מחבל. פעילות זו מעבירה גם מסר חשוב ומשמעותי לכל מי שיחשוב בלבו לבצע פיגוע טרור בעתיד. אנחנו מחוייבים להמשיך לפעול בכל המישורים ובכל הכלים שברשותנו, למאבק נחוש ובלתי מתפשר במחבלים ובטרור למען בטחון אזרחי ישראל".