במסגרת נאומו בטקס השבעת גדוד לוחמי מג"ב בהכשרה, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן התייחס היום (רביעי) לשיח הסוער שעלה בעקבות האירועים האחרונים של כוחותיו בכרם בבנימין. בתגובה חריגה אך אמיצה, הוא התייחס לאירוע בו תקפו לוחמי מג"ב את אחד המתיישבים בכרם בנימין, ולעניינה של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך.

הח"כית שעוכבה בכרם בבנימין טוענת: "הותקפתי על ידי לוחם מג"ב"
לאחר שנתניהו הורה לעצור את פינוי הכרם בבנימין: כוחות מג"ב חזרו למקום

בהקשר לאירוע עם חברת הכנסת לימור הר סון-מלך בגזרת שילה, אמר מפקד מג"ב: "כנציגי החוק אנו מקפידים לשמור על מעמדם וחסינותם של חברי הכנסת בהתאם לחוק, נמשיך לפעול כך על מנת למנוע סכנה לשלום הציבור".

שוטרי מג"ב מעכבים את ח"כ לימור סון הר-מלך בגוש שילה בבנימין. (ללא קרדיט)

מפקד מג"ב נשמע כמי שמגונן על לוחמיו, ואמר: "משמר הגבול הינו חיל שומר חוק ואוכף חוק. לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו כבר שבעה עשורים בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול בממלכתיות, בנחישות ורגישות בהתאם לערכי החיל".

בטרם הגיבוי שנתן ללוחמיו, הבהיר ניצב כהן כי הוא מפריד בין שני האירועים שהתרחשו בשעות הבוקר, האחד, בו הייתה מעורבת ח"כ סון הר-מלך והשני, בו היו מעורבים לוחמיו בהתנהגות אגרסיבית כלפי מתיישב האזור, והודיע: "הבוקר הנחתי להשעות מפעילות מבצעית ארבעה לוחמים אשר היו מעורבים באירועי אלימות חריגים שאינם בהתאם לרוח החיל".

כוחות מג"ב מתעמתים עם מתיישבים בכרם בבנימין. (צילום: ארגון חוננו)

ברגעים אלו יושבים יחד מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב רון תורג'מן וראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת רה"מ, במסגרת היערכות של כוחות הביטחון לקראת חודש הרמאדן.