סערת הפינוי בכרם בבנימין: ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) טענה היום (רביעי) בשיחה עם מעריב כי היא הותקפה על ידי לוחם מג"ב איו"ש שעיכב אותה בעת שחסמה דחפור שהגיע לפנות את הכרם. ממג"ב נמסר כי "מפקד מג"ב רואה בחומרה את האירוע שלא משקף את ערכי החיל ומקצועיותו". כמו כן, מפקד מג"ב הנחה כי עם סיום הפעילות בכרם בבנימין יבוצע תחקיר מיידי על ידי סגן מפקד מג"ב איו"ש, וכי שלושת הלוחמים המעורבים יושעו עד שיושלם תחקיר האירוע.

פרסום ראשון: כתב ההתחייבות של חן בן אליהו לפינוי הכרם בשילה
סמוטריץ' תוקף את גלנט: "אם יש לו בעיה שישים את המפתחות"

כמו כן, היא התראיינה ב'כאן רשת ב'', ואמרה: "אני באמת מנסה לעכל את מה שקרה שם, מה שאנחנו יכולים לעשות מול העיקרה המזעזעת הזאת", אמרה סון הר-מלך, "בג"ץ פוסק על הרס וחורבן של המקום. אני מנסה להדוף את אחד השוטרים המפקד אומר לי 'את הרבצת לשוטר שלי' כשאני ניסיתי למנוע מאחד השוטרים לפגוע בי. הוא לא נגע בי, אבל בהגדרות שלנו קוראים לזה פגיעה מינית. אני מנסה לעכל את מה שהיה שם".

"אני לא הולכת לשתוק על זה", אמרה חברת הכנסת, "לא יכול להיות שדבר כזה קורה. מעבר לזה שאני חברת כנסת קרה פה משהו מאוד מאוד חמור".

האזינו לשיחה בו טענה ח"כ סון הר-מלך כי הותקפה:

גורמים במג"ב ציינו כי חברת הכנסת ניסתה לחסום בגופה את עבודת השופל, תוך סיכון חייה וחיי הלוחמים והאחרים שם במקום. על פי החוק, הלוחמים הקיפו אותה ולא עצרו או הדפו אותה. הם מנעו מעבר וגישה אל השופל.

שוטרי מג"ב מעכבים את ח"כ לימור סון הר-מלך בגוש שילה בבנימין. (ללא קרדיט)

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' הגיב לאירוע: "האלימות המשטרתית הברוטלית שהופגנה היום כנגד המתיישבים והפגיעה בגופה ובחסינותה של חברת הכנסת לימור הר מלך היא בלתי מתקבלת על הדעת. לא בממשלה שלנו. אם רבע רבע מזה היה מתרחש בהפגנות השמאל הארץ היתה רועדת. אני מבקש לחזק את חברת הכנסת הר מלך. כולנו איתך לימור".

בתוך כך, השר וסרלאוף פנה במכתב ליו"ר הכנסת וטען כי "זוהי פגיעה חמורה בחסינות ח"כ לימור סון הר מלך. האופן האגרסיבי והמבזה בו התנהגו השוטרים המגיע עד לכדי אלימות והטרדה מינית. אני מאמין שגם עבורך חסינות חברי הכנסת היא קודש קודשים והיא זו שמאפשרת להם לבצע את תפקידם כנציגי ציבור. אבקש כי תפעל מול מפקד מג"ב איו"ש על מנת לוודא כי הוא מנחה את כלל הכוחות להקפיד על חסינותם ועל כבודם של חברי הכנסת וכדי שמראות כאלו לא יישנו".