אלוף (מיל') איל בן ראובן, ראש מטה זרוע היבשה לשעבר, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב־103fm ויצא להגנת טייסי טייסת 69 שהודיעו כי לא יגיעו לאימון מילואים במחאה על הרפורמה המשפטית: "המתנדבים שלנו לא ישרתו דיקטטורה". 

"אני לא מעודד סרבנות, אבל אני לא חושב שאנחנו כרגע בסיטואציה של סרבנות", טען, והדגיש: "אנחנו כרגע בסיטואציה לאומית שלא היינו בה מעולם. מגילת העצמאות, הערכים הבסיסיים שלנו בסכנה מוחשית. בשבילי, צה"ל זה המקביל למשפחה ולילדים שלי, ואני אומר לך שזה נכון גם לגבי המתנדבים בגולני, בשריון, לאנשי טייסת 69, ולכן אני פותח ואומר, אני בז לכל אלו שאני שומע אותם ב־24 השעות האחרונות מכנים את טייסי 69 'אנרכיסטים', 'תזרקו אותם', 'תדיחו אותם'. אני פשוט בז לאנשים האלה, לצערי, כולל אנשים שאני מכיר".

לדבריו, "הצבא לא בסכנה. אני מרגיע את כל מי שחושב שהצבא כרגע או הביטחון שלנו כרגע בסכנה. טייסי 69 אמרו את זה בצורה הכי בהירה. את יודעת ואני יודע מי ירוץ ראשון כאשר חס וחלילה יירו קטיושה לעבר קרית שמונה או לעבר הבית שלי בגליל, הם יהיו הראשונים בקוקפיט, הם יהיו הראשונים המתנדבים, אלה שאני פוגש אותם בירושלים, בתל אביב, בקפלן. מי אלה האנשים שם? אלה מתנדבים, אלה אנשי מילואים שלכל קריאת חירום הם ירוצו כמו מטורפים. אנחנו הרי פוגשים אותם. לצערי, הם אחוז מאוד קטן בחברה הישראלית, ולכן אנחנו כל כך חרדים. תירגעו".

עם זאת טען: "אנחנו בשלב המסרים. אם 'חוקי דרעי' וכל החקיקה ההזויה שרצה כרגע, אם היא תעבור, אני מתקשה להביע במילים מה עובר לי בראש, מה יקרה בעוד חודשיים. יכולה להיות פה סיטואציה מאוד מאוד קשה. המתנדבים שלנו לא ישרתו דיקטטורה. זה לא יקרה. אז כל המילים הטובות שאנחנו אומרים עכשיו על זה שהם ירוצו ראשונים, פה תיווצר בעיה".

"הם לא סרבנים, הם לוחמים למען הדמוקרטיה"

במהלך השיחה, בן ראובן התייחס לקריאות להדחתם של אותם חיילי מילואים והבהיר: "מה פתאום. יש לך מישהו אחר שיחליף אותם? מי, החבר'ה של סמוטריץ' יחליפו אותם? החבר'ה של בן גביר שלא משרתים, הם יחליפו אותם? מי יעשה את זה? על מה אתם מדברים? אנחנו נמצאים כרגע בשלב שבו אנשים אומרים את מה שעל ליבם. הם לא סרבנים, הם לוחמים למען הדמוקרטיה, למען מדינת ישראל. אל תעזו לכנות אותם סרבנים, אלה השפיץ של החברה הישראלית. שפיץ לוחם, שפיץ מתנדב. מה פתאום מסרב?".

אין פה כדור שלג שיכול להיות שייצא משליטה?
"אני קורא לזה שלב המחאה, אנחנו יוצאים לרחובות ואומרים ועושים דברים. נכון לכרגע, אדוני ראש הממשלה ושיכורי הכוח שלו - זה לא מזיז להם מספיק. הם ממשיכים בריצה, בדהירה. אנחנו עוברים לשלב ההרתעה, המסרים, ואנחנו אומרים דברים קשים שמי שמביא אותם עלינו זה לא אנחנו.

"לא טייסי 69 גרמו למצב הזה, אנחנו קצת התבלבלנו. מי שמאיים ככה על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל אלה לא טייסי 69, זה נתניהו וחבר המושחתים שלו בעניין הזה, וכל זה בגלל מה? בגלל בעיה אישית חוקית, לא רפואית, חוקית, של ראש ממשלה - הביאה אותנו לסיטואציה הזו".

לקראת סיום הריאיון, אמר: "כשרצים עם ראש בקיר, הראש נשבר. אנחנו כרגע באיום קיומי על מדינת ישראל. אנחנו באיום קיומי על החברה הישראלית. אב שכול שנלחם איתי, אמר לי ביום חמישי האחרון כשאכלנו צהריים ביחד, 'המחיר שאני שילמתי היה שווה?' אז אני אומר לו חד משמעית, 'אין מחיר שווה לנפילה של בן או של בת או של אבא או של אימא'. אין מחיר לדברים האלה, זה לא קיים בכלל, ואני אומר לו, 'אנחנו נילחם כמו שנלחמנו וניצחנו עד היום. אנחנו נילחם גם עכשיו וננצח. אנחנו לא רגילים להפסיד ואנחנו לא נפסיד במערכה על המולדת שלנו. לא נפסיד'".

"אני אומר לך שאני שומע דברים איומים ונוראים מאנשים הכי טובים. אני לפעמים מפחיד את עצמי, כי לא היינו בסיטואציה כזאת מעולם, לא בהתנתקות ולא בסיטואציות אחרות. לא היינו שם. ממה היא נובעת? היא נובעת משחיתות, זאת הנקודה. משווים את זה להתנתקות, איזו השוואה מטופשת זו", סיכם.