מארגני עצומת המבצעים המיוחדים, עליה חתומים 450 קצינים ולוחמים, ועצומת יחידות הסייבר ההתקפי, עליה חתומים 200 איש, הודיעו היום (חמישי) כי לא יתייצבו למילואים בעקבות הכוונה לאשר את חוק הנבצרות לקריאה שנייה ושלישית ביום ראשון. 

"תהליכי חקיקה דורסניים": אנשי מודיעין הודיעו כי לא יתייצבו למילואים
עשרות אלופים במיל' נגד הסרבנות למילואים: "צה"ל מעל לכל מחלוקת"

מפקד המכללות הצבאיות ונציב קבילות החיילים בצה"ל לשעבר, אלוף (מיל') יצחק בריק, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים: "סרובים של מפקדים וחיילים בשירות המילואים להתגייס הוא פגיעה אנושה ברקמה העדינה של הצבא, וזה במדינה מסוימת תהליך שאין ממנו חזרה. עלול להיווצר קיטוב בין המשרתים לאלו שלא משרתים. זה קורה היום בתוך משפחות. הסרבנות היא מרשם בדוק וסופי להתפוררות הצבא, היא עלולה לחלחל גם לצבא הסדיר".

"הצבא לא מוכן למלחמה רב זירתית, אם נוסיף לזה את הסירוב להתגייס משם לא נוכל לחזור. אם תהליך החקיקה של הרפורמה ללא הידברות וללא השגת פשרה בו תהיה הסכמה רחבה, נגיע לקריאה שנייה שלישית, ומדינת ישראל תיכנס למשבר חוקתי עמוק שאין ממנו מוצא. אני קורא למנהיגות להתכנס באפון מיידי, זה יכול להיות אצל הנשיא או בכל מקום אחר, לשבת עד שייצא עשן לבן, להגיע להחלטות ובשלב הזה מפסיקים את תהליך החקיקה המהיר. לא עולה על הדעת שפוליטיקאים ייתנו יד בחורבן של המדינה. בקריאה שלישית תהיה סרבנות אדירה במילואים", הזהיר.

בסיום, פנה  לאלו שהכריזו על סרבנות ואמר: "אנשים טובים, אל תעשו את זה כי לא תהיה דרך חזרה. כשתפוררו את הרעות והלכידות, לא תהיה דרך חזרה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm