בצל המתיחות הביטחונית לקראת חודש הרמדאן, שיחל רשמית מחר, ארגון גוב האריות הכריז אמש כי הוא קיבל את ההחלטה "להרחיב את העימות עם ישראל" וכי הוא תומך בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. זאת, לאחר ששב"ס עדכן כי שישה אסירים כבר החלו לשבות רעב, כאשר הנהגת האסירים טוענת כי אלפים נוספים צפויים לקחת חלק בתקופה הקרובה.

בהצרה הרשמית לתקשורת הפלסטינית, נמסר מקבוצת הטרור, כי "שעת העימות התקרבה וקולות המלחמה החלו להישמע בכל מקום בארצנו המבורכבת, ואנו מוכנים להשתתף בקרבות הגדולים עם האויב האכזרי". בעניין שביתת הרעב, נמסר בהצהרה כי "קיבלנו את המסרים של האסירים, קבוצת גוב האריות עומדת לצדכם ולא תאכזב אתכם, דבר לא יעמוד בינינו ובין הניצחון מלבד המוות".

חיפוש באגף אסירים ביטחוניים (צילום: שב''ס)
חיפוש באגף אסירים ביטחוניים (צילום: שב''ס)

עוד נמסר בהצהרה כי "הגיע הזמן להגדרה עצמית של העם הפלסטיני - או כבוד או השפלה. זו אדמתכם, דם ילדיכם והאסירים החטופים בבתי הכלא של ישראל הם הנוער הטוב ביותר שלנו, צאו נגד הכיבוש והכו בו בכל מקום". כמו כן, בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" ציינו כי בקבוצת הטרור שלחו גם מסר ישיר לישראל. בהודעה נאמר כי "אנחנו ממשיכים במאבק נגד ישראל, היא לא תהנה מהביטחון שאליו היא מתחננת ומבקשת סיוע מארה"ב והמדינות השכנות, היזהרו, אף אחד לא יגן עליכם".

על פי לשכת האסירים הביטחוניים, בבתי הכלא הישראלים כלואים כ-4,780 אסירים, בהם 29 נשים, 160 ילדים ו-941 עצורים מנהליים. כמו כן, הפלסטינים דיווחו כי 600 אסירים סובלים ממחלות שונות ו-553 נידונו למאסר עולם.

אתמול, הפלגים הפלסטינים, ביניהם חמאס, פתח, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, הכריזו בהצהרה המשותפת כי שביתת הרעב מתקיימת תחת הסיסמה "חירות או מות קדושים", במטרה "לשאוף ולבלום את התוקפנות של השר איתמר בן גביר והנהלות בתי הכלא הישראלים". עוד נאמר בהצהרה כי "לאחר שישראל חשבה שהיא תוכל להפר את זכויותינו ואת הכבוד שלנו, ולאחר כל המאמצים שלא הצליחו לרסן את בן גביר ומכחיש קיומנו, סמוטריץ', החלטנו לפתוח בשביתת רעב כדי להשמיע את בכל העולם את הקריאה שלנו לחופש".

דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

כזכור, ביום ראשון האחרון פרסמה לשכת האסירים הביטחוניים הודעה מוקלטת לקראת שביתת הרעב, במהלכה קראו האסירים: "שחררו אותנו בעודנו בחיים, אנחנו על סף עימות שלא נראה עד כה". זאת, לאחר שהנהגת האסירים כבר הכריזה בחודש שעבר על צעדי מרי נוספים, ובהם שביתת הרעב. לפי הודעת ההנהגה, הצעדים הם תגובה כנגד הפעילות שנקט בן גביר כנגד האסירים, כמו סגירת מאפיות הפיתות.

בהצהרה הרשמית שפורסמה אז, נכתב כי "הדרישה היחידה שלנו היא החופש שלנו, וכולם חייבים לקלוט את המסר הזה ואת קולנו. אנחנו לא יכולים עוד לסבול את המשך ההתעללות בנו יומם ולילה, וההתקפה על כבודנו וכבודן של האסירות שלנו. השביתה הזו, שכותרתה היא 'חירות או מות קדושים', היא צעד שכל אסיר מכל הפלגים ייקחו בה חלק".