אלוף (מיל') גיורא איילנד, ראש המל"ל לשעבר, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM על השאלה האם חיזבאללה מורתע מישראל בימים אלה. בנוסף, הסביר על ה"נרטיב" שלדעתו חסן נסראללה בנה סביב אוצרות הגז של לבנון.

בצל גל הטרור: כוננות מוגברת ודריכות שיא לקראת תחילת הרמדאן
במהלך כיתור בית ביו"ש: מבוקש ירה לעבר כוח צה"ל - הלוחמים השיבו באש וחיסלו אותו

בפתח הראיון, אמר איילנד: "לא תמיד יש הלימה בין נימה תוקפנית ומאיימת לבין הכוונות, הרבה פעמים זה הפוך, גם אצלנו. אני גם לא חושב שנסראללה מעוניין במלחמה עם ישראל כרגע, אבל כמו הפיגוע ככה גם חלק מההתבטאויות והדברים הנוספים. נסראללה שמקבל את רוב תקציבו מאיראן לא יכול במשך שנים לא לעשות שום דבר. במיוחד כשישראל פוגעת שוב ושוב באינטרסים איראנים. לכן, הוא גם לוקח סיכון בפיגועים כמו האחרון שהיה במגידו, וגם יוצר לפעמים מתיחויות מלאכותיות לאורך הגבול, וגם כמובן בהתבטאויות. ואכן, לפעמים זה קורה שהתוצאה היא מלחמה, בינתיים זה דיבורים, אני לא מזלזל בהם אבל זה דיבורים".

אירוע הירי בצומת מגידו. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
"נסראללה במשך שנים בנה את הסיפור שישראל גונבת את אוצרות הגז של לבנון. כל המשבר הכלכלי קיים רק בגלל שישראל גונבת להם את הגז וחיזבאללה הוא זה שיגן מפני התוקפנות הישראלית. אבל הייתי אומר עוד שני דברים, אחד, חיזבאללה קיוו לפגיעה ביותר אנשים בפיגוע במגידו. מבחינת נסראללה, הדבר הכי טוב זה לעשות פיגוע מאוד גדול, לא לקחת אחריות ושישראל תאשים צד שלישי", המשיך.

בסוף הראיון, חתם איילנד עם נקודתו השנייה: "אני חושב שהאמירה למחרת הפיגוע הזה, של שר הביטחון בביקור בצפון שאיים בתגובת נגד הייתה מיותרת. ישראל פוגעת בחיזבאללה ובאינטרסים איראנים די בהצלחה, ולא צריך לייצר פינג פונג שעכשיו צריך להגיב בקול רם ובצורה שתהיה בולטת כנגד העניין. ברגע שאתה מייצר פה מעין מצב של 'עכשיו אני חייב להגיב נגדו', והוא אומר 'אני חייב להגיב על התגובה', מייצרים פה מסלול ששני הצדדים לא מעוניינים בו ויכול להוביל למלחמה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM