לאחר הקפאת שיחות המשא ומתן בבית הנשיא, יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הבהיר היום (שבת) בריאיון לחדשות 13 שפניהם חזרה לשולחן הדיונים. 

"אין שום בסיס": מחלוקת באופוזיציה על התנאים לחזרה להידברות
יריב לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה המשפטית"

מה שהוביל להשעיית השיחה זה הפרת הסכמים של נתניהו. ראוי שהשיחות ימשכו, זה חשוב, זה האפיק לפיצוח הפתרון. רוצים להבטיח שהתנאים להקמת השיחות מתקיימים - הקמת הוועדה לבחירת השופטים ואין איומים. מי שקרא ראשון לשיחות, ראוי לחזור לשם. ברגע שהתנאים יוצבו אפשר לחזור. אני שמח מה שקרה בליכוד, זה של בגין ניצח את נתניהו. עולים קולות ממלכתיים ואחראים. אין רוב בעם ובכנסת לרפורמה המשפטית  והקול ברור וחוצה את הקווים הפוליטים, יש רצון להגיע להסדרות נכונות ליצוב כללי המשחק", אמר גנץ בפתח דבריו.

לדבריו, "חקיקה חד צדדית זו פגיעה רחבה במספר נושאים ואני מקווה שנתניהו ינהג באחריות ולא יתכופף בפני לחצים פוליטים והקיצוניים. אני לא מוכן לקבל הטפות, יש תנאים לקבלת הסכמים. אני לא מחפש לפוצץ את השיחות, זה לא חושב מה אני חושב, אני צריך למצוא פתרון לאגתר הזה. יצירת כללי משחק ורפורמה נכונים. בוועדה לבחירת שופטים יש היום איזונים בין השחקנים ועל ידי כך אין שליטה פוליטית, אני על העקרון הזה לא מתכוון לוותר. אסור שתיהיה פוליטיזיציה של מערכת המשפט בישראל.  אני רוצה מערכת משפט עצמאית ועוצמתית. אני יודע מה מערכת המשפט נותנת לנו".

"לכולם ברור מה קרה פה. המהלך של נתניהו הוביל לכך שאי אפשר לקיים את השיחות בתנאים האלה. באופן כללי, נתניהו שבוי בפני הקיצוניים. הוא פירק את כל המשרדים. אין לגורמים הקיצוניים האלה שום אלטרנטיבה, לנתניהו אסור להמשיך לשלם להם", הוסיף. 

מהליכוד נמסר: "גנץ הוכיח שוב, שלאורך כל שלושת החודשים האחרונים המו"מ מבחינתם היה מסך עשן, כל כוונתו היתה למשוך זמן ולמסמס כל סיכוי לפשרות והבנות, איבדנו בהם כל אמון. נשקול את צעדינו יחד עם ראשי הקואליציה בהתאם".

"לחלק מחברי הקבינט אין מושג על מה הם מדברים"

בהמשך, התייחס גנץ גם להסכם המסתמן בין איראן לארצות והברית וטען כי "אני מעריך שישראל צריכה להשפיע על העולם שאיראן היא בעיה אזורית ועולומית. הפחתת הלחץ על איראן באופן שיאפשר לה להגיע ליכולת גרעינית הוא בעייתי. המבחן הוא כמה זה מרחיק את האיראנים מיכולת גרעינית או כמה זה מקרב אותם, אנחנו כישראל צריכים להתכונן לאתגר הזה בעצמנו. לו אני שר הביטחון, הייתי מבקש מרה"מ לשנות את העדפות הפוליטיות שלו כדי שיוכל לנסוע לארה"ב, זו פגיעה חמורה".

"לחלק מחברי הקבינט אין להם מושג על מה הם מדברים, אבל זה ההרכב שלו, אבל אני מקווה שהוא יכול להתמודד עם זה. יש שם גם אנשים מנוסים. אנחנו כאופוזיציה נסתכל על הנושא בצורה עניינית ואסטרטגית ובמידת הצורך נתמוך. בנושא ביטחון המדינה צריך לשים חומות בין פוליטיקה לשיקולי מדינה", סיכם.