משפטי נתניהו: המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס היום (רביעי) בריאיון לחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי לא האמין שנתניהו ישאר בתפקידו לאחר הגשת כתב האישום נגדו. עו"ד פיני פישלר, קצין חקירות לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה מתח ביקורת על דברי אלשיך ואמר כי "מפכ"ל שמביע את דעתו בנוגע לכוונותיו של חשוד לנהל או לא לנהל צריך להחזיר את המפתחות". את הדברים אמר בשיחה עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM.

אלשיך מודה: "לא האמנו שנתניהו לא יתפטר, לקחנו בחשבון את התקדים עם אולמרט"
ניר חפץ תוקף: "אני מתכוון לחקור את רוני אלשיך" | בלעדי

"כמשפטן צריך לשאול את אלשיך 'איפה כבודו למד דמוקרטיה?'", המשיך. "הוא צריך לשים את עצמו בצד. הוא לא יכול גם להיות חוקר וגם לשבת אצל אילנה דיין ולהתראיין במקומות אחרים".

פישלר התייחס גם למעורבותו של אלשיך בחקירה ואמר כי "אין דבר כזה שמפכ"ל קורא ארבעה תיקים, ואם כן אז לא ניהלת את המשטרה כי אם כן לא היה לך זמן לקרוא. אני לא זוכר מפכ"ל משטרה שקרא כל מילה ואין סיכוי שהוא התקרב לכל מילה. אני אומר רבותיי כבדהו וחשדיהו בלשון המעטה".

מוקדם יותר היום, כאמור, התראיין המפכ"ל לשעבר לגל"צ והתייחס לכתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני מספר שנים, והודה כי לא האמין שהאחרון לא יתפטר מתפקידו עקב כתבי האישום.

"אף אחד לא יכל לנחש שראש הממשלה נתניהו לא יתפטר לאחר הגשת כתבי האישום נגדו ויבחר להילחם על זכאותו מתוך המערכת", אמר אלשיך במהלך הריאיון.

"אני מכוון את זה למפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד שלטובת המדינה 'אנחנו מעמידים איש אחר בראשנו'", הוסיף, "עד היום לא היה דבר כזה כי ראשי ממשלה לשעבר התפטרו בגין כתבי אישום נגדם, התקדים שהיה מול עינינו היה של אולמרט".

לסיום אמר אלשיך: "לא הייתה שום תכנית להדיח ראש ממשלה מכהן, אף אחד לא צפה מה יכול לקרות כתוצאה מהגשת כתב אישום על פי פרוצדורה חוקית לחלוטין".