חבר הכנסת מטעם הליכוד, חנוך מילביצקי, הגיש הצעת חוק שתגביל הפגנות מול בתים פרטיים של נבחרי ציבור עד למרחק מסוים. בשיחה עם ינון מגל ורויטל סויד ב־103fm, הסביר היום (שלישי) מילביצקי את כוונתו באותה הצעה. 

המחאות מול בתים פרטיים יוגבלו? הצעת החוק החדשה בליכוד

"מה שעשינו פה בעצם זה לקחנו את ההנחיות של בית המשפט העליון שקבע מרחקים מינימליים. אנחנו לקחנו את ה־230 מטר וה־150 מטר, מקבעים אותם בחוק, קובעים שזו עבירה מנהלית ומאפשרים לשוטר לתת קנס למי שעושה את זה", הסביר.

סויד הגיבה: "איפה שנוח לכם אתם מחוקקים את פסיקות בג"ץ, ואיפה שלא אתם מלינים. זה דו פרצופיות". חבר הכנסת השיב: "קודם כל, לא תמצאי וגם לו פעם אחת שאני חושב שלא צריך לקיים פסיקות בג"ץ. מכיוון שאני חושב שההשוואה שעושים אנשים מהשמאל בין ההפגנות שהיו בממשלה הקודמת לבין מה שקורה עכשיו היא מופרכת מעיקרה. יש הבדל בין הפגנה לבין השתלטות פרועה ואלימה על המרחב הציבורי שנעשית כרגע באופן מתודלק. כל זכות יסוד היא לא זכות מוחלטת, היא כפופה לאיזונים. מי שקבע את המרחקים הללו זה לא אני, אלא בית המשפט העליון קבע את המרחקים".

הוא המשיך: "אם את מסתכלת על ההפגנות שנעשו מחוץ לבית של שר המשפטים יריב לוין, זו התפרעות אלימה. אצל דני דנון לא שרפו צמיגים אבל חסמו את הכניסה לבית למעלה משעה עד שהגיעו השוטרים. ומה קורה לאנשים הללו? חלק בכלל לא נעצרים. גם אתמול ראינו את ההתפרעויות בנתב"ג. את האנשים שנעצרים מיד משחררים אחר כך".

מחאה מול ביתו של יריב לוין. באדיבות מחאת המילואימניקים אחים לנשק

"זו הרי בדיחה", טען, "יש יועמ"שית שעומדת בראש המערכת הזו ואומרת להם 'תמשיכו, אני מגבה אתכם, לא יקרה לכם כלום'. לכן, הדבר הכי חשוב בהצעת החוק שלי היא הקביעה ששום פקיד ציבור יכול לתת מדיניות אי אכיפה לעבירות הללו. צריך את החוק בצורה הזאת להשליט ולקבוע, את הדברים הללו לא עשו בתקופת אורבך, סילמן. בתקופת אורבך וסילמן לא עקבו אחרי הילדים שלהם. עקבו אחרי הילדים שלי בדרך מבית ספר".

לבסוף, אמר: "אף אחד לא מנסה לרסק את בג"ץ. זה שמנסים לקחת את עילת הסבירות שהפיתוח הישראלי שלה חסר תקדים בעולם, שהשופט בא ולוקח את עולם המושגים הפנימי שלו, נראה לא סביר, כאשר הממשלה חושבת אחרת שאותה כן בחרו על סמך תפיסת עולמה - זה מעשה אנטי דמוקרטי בעליל. זה שאנחנו אומרים שאנחנו רוצים לצמצם את עילת הסבירות, לא אומר שאנחנו רוצים להחליש את בג"ץ, ההפך. ברשויות המקומיות זה לא חל, אנחנו מדברים אך ורק על הממשלה. זה מה שיהיה בסופו של דבר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm