ארגון חותם קראו במכתב שנשלח לראשי מפלגות הקואליציה לתקן את חוק השבות. זאת לאור הנתונים על הירידה הרציפה ברוב היהודי במדינת ישראל. עמיטל בראלי, מנכ"ל חותם: "החוק הפך מגורם שנועד לשמור על הרוב היהודי במדינת ישראל, לגורם שפוגע בו קשות".

ההודעה החריגה של הבית הלבן לישראל: "נוסח ששמור למדינות לא דמוקרטיות"
נתניהו יודע: המשך החקיקה תפרק את צה"ל, והאחריות תהיה עליו | טל לב רם
אחרי "יום השיבוש", אחד ממובילי המחאה חושף: מה הצעד הבא של המפגינים?

למעלה מארבעים אלף מהגרים, שאינם יהודים על פי ההלכה, עלו בשנה שעברה לארץ במסגרת חוק השבות. בעקבות הנתונים האלה, פנו ארגון חותם לראש הממשלה ולראשי מפלגות הקואליציה בבקשה לפעול בנושא. בארגון הזכירו כי על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם עם מפלגת יהדות התורה ערב הקמת הממשלה, סוכם לתקן את החוק תוך 60 ימים מאז הקמתה, דבר שעד כה לא נעשה.

בראשיתו של המכתב לראשי הקואליציה נכתב: "הרוב היהודי נמצא בירידה מתמדת מקום המדינה ועד היום וביתר שאת בשנים האחרונות, בין היתר גם בעקבות חוק השבות כפי שהוא מנוסח כיום. בשנות ה-50 אחוז היהודים במדינה עמד על 89%, אך כיום מבחינה דמוגרפית, הרוב היהודי במדינה עומד על 74% בלבד (21% ערבים ו 5% חסרי דת), כאשר הירידה המשמעותית של כ-10% התרחשה בעשרות השנים האחרונות".

בחותם הוסיפו כי: "בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, ופתיחת המסלול המהיר של קליטת עולים הגיע המצב לכך שבשנת 2022 בלבד כבר הגיעו לארץ למעלה מ-40,000 מהגרים שאינם יהודים מכוח חוק השבות. על פי הנתונים הנ"ל עולה כי האוכלוסייה הגדלה הכי מהר בישראל זו האוכלוסייה הלא יהודית ואם מגמה זו תימשך הרי שבעוד 25 שנה, בשנת ה-100 למדינת ישראל, המיפוי הדמוגרפי של מדינת ישראל יכלול כ2.5 מיליון לא יהודים. לפיכך, חוק השבות כפי שהוא היום יוצר מגמה המעמידה בסכנה את הרוב היהודי במדינה בשנים הקרובות, והוא משמש הפוך מהמטרה לשמה הוא נחקק. הוא הפך מהגורם המשמר את הרוב היהודי במדינת ישראל, לגורם שפוגע ברוב היהודי".

עוד הסבירו ארגון חותם במכתבם כי: "המצב הקיים הביא לכך שמגיעים לארץ מהגרים לא יהודים, חסרי זיקה למדינה וליהדות, חלקם עוזבים זמן קצר לאחר שמקבלים את הדרכון הישראלי והזכויות המגיעות להם במסגרת סל הקליטה וחלק ניכר מאלו הנשארים כאן אינם מעוניינים להשתלב בחברה הישראלית מבחינה תרבותית וחברתית וכך נוצרות קבוצות המנוכרות להוויה הישראלית".

בחותם הדגישו כי בסעיף 126 בהסכם הקואליציוני שנחתם מול סיעת יהדות התורה נכתב כי: "לאור הצורך להגשים את תכליות חוק השבות ולהביא לעליית יהודים לארץ, לאור התפלגות ומאפייני העלייה בשנים האחרונות, לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות והצורך למנוע התבוללות בישראל ולמנוע שימוש לרעה בזכויות שהמדינה נותנת לעולים על ידי עולים שחוזרים למדינת מוצאם זמן קצר לאחר עלייתם לישראל – יבוצעו עד להעברת תקציב המדינה לשנת 2023 תיקוני החקיקה הנדרשים לתמיכה במדיניות העלייה הראויה, נוסחם של תיקוני החקיקה יסוכם בתוך 60 יום בוועדה שתוקם בהשתתפות נציגי כלל מפלגות הקואליציה".

בחותם קראו לראשי הקואליציה לכבד את התחייבותם בהסכם הקואליציוני ולתקן את חוק השבות: "אנו פונים אליכם בקריאה למלא את הסעיף הנ"ל בהסכם הקואליציוני ולבצע את תיקוני החקיקה הנדרשים מאד בעת הזו, כדי למנוע את אבדן הרוב היהודי במדינה, למנוע התבוללות ולשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל". 

מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי, מסר בעקבות המכתב: "חוק השבות כיום משמש הפוך לחלוטין למטרה שלמה הוא נחקק. מגורם שנועד לשמור על הרוב היהודי במדינת ישראל, הוא הפך בשנים האחרונות לגורם שפוגע קשות ברוב היהודי במדינת ישראל ומביא לכאן מהגרים שאין בכוונתם להתגייר, אלא העלייה לארץ היא מטעמים כאלה ואחרים. זאת הסיבה שיש לטפל בהקדם בחוק השבות ולשנות אותו. אנו קוראים לראש הממשלה, לשרים ולחברי הקואליציה לפעול בנושא בדיוק כפי שההסכמים הקואליציוניים מחייבים".