הבית הלבן הודיע הערב (חמישי) באופן רשמי על ביקורו הצפוי של הנשיא יצחק הרצוג בארה"ב בשבוע הבא לציון 75 שנה לישראל. במהלך הביקור יפגש הרצוג עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן וויישא נאום בפגישה משותפת של הקונגרס האמריקאי.

נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן האשים: "ממשלתו - הכי קיצונית שראיתי"
נאום הרצוג בארה"ב: שתי חברות קונגרס הודיעו - "לא ניקח חלק"

בהודעת הבית הלבן נמסר כי "נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יארח את נשיא ישראל יצחק הרצוג בבית הלבן ב-18 ביולי, והמנהיגים ידונו בסוגיות כולל האינטגרציה האזורית של ישראל והקשרים הצבאיים של רוסיה עם איראן. הנשיא ביידן ידגיש בפני הנשיא הרצוג את החשיבות של הערכים הדמוקרטים המשותפים לישראל וארה"ב". 

בתוך כך, טרם יציאתו לארה"ב, נפגש היום הנשיא הרצוג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך פגישתם, הדגיש נתניהו כי "ישראל לא תסכים לחזרת ארה״ב להסכם הגרעין המסוכן עם איראן". כמו כן, הוא ביקש להבהיר כי "ישראל תפעל בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני". 

ביידן נגד נתניהו ונגד הרפורמה: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו" (צילום: רויטרס)

בנוסף, ביקש נתניהו להבהיר כי ישראל לא תסכים למדיניות ״אין הפתעות״ ביחס לאיראן. לפני מספר ימים, נשאל ביידן במהלך ריאיון שקיים ב-CNN, על כך שנתניהו טרם הוזמן על ידו לביקור בוושינגטון. בתגובה, השיב כי מי שכן הוזמן הוא הנשיא הרצוג. 

עוד אמר ביידן כי הוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה קדימה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, והוא מתח ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, ואמר שיש לו "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי, ואני חוזר כל הדרך חזרה לגולדה מאיר והכל".