רס"ן (מיל') ד', איש מילואים בסיירת מטכ"ל, התראיין היום ב-103FM ויצא נגד מכתב המחאה של בוגרי הסיירת שפורסם בסוף השבוע, בו כתבו כי הם יפסיקו את התנדבותם למילואים אם החקיקה לא תיעצר.

נתניהו: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת"

ד' פתח את דבריו והסביר למה הוא נשאר בעילום שם: "זה לא מחשש, זה פשוט מהרצון להישאר אדם פרטי. זה בדי אן איי שלנו כלוחמים ביחידה, אנשים שמחונכים להישאר בצללים ולא להיות בפרונט. אנחנו החלטנו להגיב למכתב במוצאי שבת, ולמעשה תוך פחות מ־24 שעות היינו עם יותר מ־250 חתימות. אני בא בעצם להגיד פה מסר מאוד פשוט - אנחנו מתייצבים לשרת בשירות מילואים ללא קשר לעמדתנו הפוליטית, נקודה. תוציאו את הצבא מהוויכוח הפוליטי, אנא מכם".

כזכור, מספר נציגים של משרתי המילואים בסיירת מטכ"ל, נפגשו בסוף השבוע שעבר עם מפקד היחידה והודיעו לו כי בכוונתם להפסיק לשרת כבר בתחילת השבוע הבא. על המכתב שהוציאו חתומים 170 לוחמים פעילים בשירות המילואים, כשהכוונה היא להגיע לבסוף ל-250 חתימות. 

כשנשאל אם הוא לא מבין את הטענה של חלק מאנשי המילואים, ששינויים כמו אלה ברפורמה המשפטית, גם ממשלה נבחרת לא יכולה לעשות, הוא ענה: "חד משמעית כן, אני מסוגל להבין את התסכול והרגשות שלהם. לא רק שאני מבין אותם, אלא יש לי הערכה עצומה ויותר מגאווה עצומה על כך שאנחנו בתור עם כל כך הרבה זמן יוצאים להפגין ולהביע עמדה כל כך נחרצת. זה משהו שגורם לי להרים את הראש ולהגיד 'אני גאה להיות ישראלי', אבל זה לא קשור לדעה הפוליטית שלי. מנגד לזה, העניין הזה לבוא ולהגיד 'אני לא מתייצב לשירות מילואים', זה בעיניי חציית קו אדום. את זה אני לא מסוגל להבין וזה לא מקובל עליי. אנחנו מתייצבים. זה מכתב שבמקור ניסחנו אותו חבר שלי ואני במרץ לפני ארבעה חודשים, אבל אז קיבלנו בקשה לא לצאת איתו מכיוון שאנשי היחידה לא התחילו להפגין נטייה לאי התייצבות. אבל לא יכולנו כבר לשתוק. הדעה שלנו לא חשובה יותר מאשר כל חייל אחר, כל אזרח. אני רב סרן במילואים ואני לא חושב שדעתי שווה יותר מכל אחד אחר במדינה, לא משנה מאיזה רקע הוא בא. המכתב הוא מכתב לאחינו וחברינו. אנחנו עדיין חברים מצוינים ובקבוצת וואטסאפ של הצוות שלי יש חבר'ה משני הצדדים ואנחנו חברים מאוד טובים ונפגשים אחת לכמה חודשים. יש דבר שנקרא בצבא פקודה בלתי חוקית בעליל. מה מבדיל בינה לבין פקודה אחרת שהיא לא מוסרית או לא מתאימה לך מטעמים כאלה ואחרים? העובדה שבגינה אתה יכול לעמוד לדין פלילי".

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

רס"ן ד' המשיך: "מפה לקחת את זה לאירוע שאין בית משפט, אין שופטים בירושלים, ולכן אנחנו מה שנקרא שוברים את הכלים כי יכול להיות מצב היפותטי של איזושהי פקודה שלא תעבור בית משפט כי יש מעליה ממשלה שתחליט, אני חושב שאנחנו עוד רחוקים משם. ביום פקודה, אני והילדים שלי, וכל החברים שלי, כולל חלק מכריע מאלו שכרגע מתנגדים, אנחנו נתייצב להגן על המדינה הזו. אין לנו מדינה אחרת, ואין לנו מולדת אחרת. שלא יהיה לכם ספק לרגע שכל האירוע הזה הוא מעבר לוויכוח, ביום פקודה כולנו נתייצב, אולי יהיו כמה אנשים שלא, אבל הם קומץ שבקומץ. הייתי שמונה שנים בשירות סדיר ביחידה, אני כל שנה מבצע מילואים. מתוקף עבודתי, אני נפגש עם המון בני נוער ויש לנו נוער נפלא, שמחויב למדינה הזו" אמר ד'.

הוא חתם את דבריו באמירה שבצוק העתים כל משרתי המילואים יתייצבו: "שלא יתבלבלו אויבנו, יש לכם פה עם קשה עורף. אני חילוני, מושבניק, יש לי חברים דתיים, חילוניים. רבותיי, תוציאו את הצבא מהדיון הפוליטי. אנחנו, רובם ככולם, של 400 אלף לוחמי המילואים, נתייצב. נתייצב גם לאימונים, לכל צו שנקבל מתוך זכות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm