הערב, מיד עם תום טקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי ז"ל, ראש בית"ר, בהר הרצל - יצאו מאות חברי תנועת בית"ר, צעירים ומבוגרים מהארץ ומהעולם - בצעדה מהר הרצל לבית מרידור, משרדי תנועת בית"ר בשכונת ניות בירושלים. הצעדה התקיימה אל מול מחאות השמאל וחסימות הכבישים המתקיימות בשעות אלו ברחבי מדינת ישראל ובירושלים עצמה. הצעדה אושרה על ידי משטרת ישראל והסדר נשמר לכל אורכה.

161 קצינים במיל' בחיל האוויר הודיעו: "מפסיקים להתנדב למילואים"
הרצוג: "עוברים קשיים, אך הדמוקרטיה יציבה"; ביידן: "יש לנו הרבה על מה לדבר"

הצועדים בצעדה נשאו דגלי ישראל ודגלי תנועת בית"ר, כשבמהלך הצעדה נשמעו באוויר שירי זאב ז'בוטינסקי על ידי צעירי בית"ר מדרום אמריקה ומאוקראינה. הצעדה התקיימה לראשונה בתולדות התנועה, לרגל מאה שנה להקמתה של תנועת בית"ר.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר ויו"ר המחלקה לתרבות ועברית בהסתדרות הציונית העולמית: "דווקא עכשיו, בתקופה שבה רעיונות ורחובות נחסמים על ידי מי שלא מוכן לשמוע דעה שונה ממנו - זה הזמן שלנו לצעוד בעד ארצנו. לצעוד כדי לזכור שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את סתימת הפיות, את הכפייה מצד מי שהכח בידיו, אבל לא קולו של העם. מרגש מאוד לראות את הצעירים שלנו מכל העולם, יחד עם המבוגרים בישראל - צועדים ביחד ברחובות ירושלים. 'כי שקט הוא רפש' - אנחנו לא שותקים! תל חי!".

מאות צועדים בצעדת בית''ר לרגל מאה שנה להקמתה (צילום: יוני זוננשיין)
מאות צועדים בצעדת בית''ר לרגל מאה שנה להקמתה (צילום: יוני זוננשיין)

הבית"רי יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בנאומו בטקס סיום הצעדה: "בימים מורכבים אלה חובה עלינו ללכת בדרכו של זבוטינסקי שראה שאנחנו על סף מלחמת אחים, נפגש עם בן גוריון וחתר איתו להסכם הבנות. על אף שבן גוריון לא הצליח להעביר את ההסכם במפלגתו אמר לו ז'בוטינסקי "אנחנו נתנהג כאילו ההסכם עבר כי אחים אנחנו". זו העת להיות ז'בוטינסקי".