בנאום על בימת הכנסת שעורר סערה, השר דודי אמסלם תקף הבוקר (רביעי) את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה. לטענתו של השר, "היא הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל - אנחנו צריכים להזיז אותה כבר אתמול". אריה אלדד ואיתן כבל דנו על כך ב־103fm עם חבר מפלגתו אריאל קלנר (הליכוד), שהגיב לדברים הקשים.

אמסלם תקף: "היועמ"שית - האדם המסוכן בישראל"; גנץ השיב: "הסתה והתרת דם"
בכיר לשעבר במערכת המשפט נגד אמסלם: "הסתה מסוכנת" | בלעדי למעריב

בפתח דבריו אישר חבר הכנסת כי "תפקידה של היועמ"ש הוא לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בהתאם לחוק", ואמר: "לצערי היא רחוקה מלעשות את זה. אני חושב שלא היה יועמ"ש בישראל שדרדר כל כך את האמון במוסד הזה, האכיפה הבררנית זועקת לשמיים". עוד הוסיף: "התחושה היא שהיא עושה כל מה שרק אפשר כדי שהממשלה לא תגשים את מדיניותה באלף ואחד תחומים. תוקעת מקלות בגלגלים כמה שרק ניתן".

"ובמקום שהיא עומדת, בראש מערכת האכיפה, המציאות הבלתי נסבלת הזאת שיש עבריינות, עבירות על החוק, קריאות להמרדה ולחוסר סדר, אנרכיה ברחובות, קטטות בין אלה שבעד או נגד המחאות. כל זה נובע מתוך אי האכיפה של החוק", טען. "הרי שאלתי בעצמי בוועדה 'מה אתם עושים אם אדם שאומר במוצ"ש הולכים לסגור את איילון'? הרי לא צריך יחידת סייבר כדי למצוא מי הבן אדם. קוראים פה להפרות סדר על ימין ועל שמאל, חלקם אלו אנשים בכירים, רמטכ"לים וראשי ממשלה לשעבר. איפה רשות האכיפה?".

לדבריו, "צריך להיות דין אחד לכולם", והסביר: "בתקופת העקירה מגוש קטיף, שי מלכה ואריאל ונגרובר רק חילקו פליירים בכנסים ונעצרו והוחזקו במעצר עד תום ההליכים. רק על עצם הקריאה. מה קורה לחרדים, לאתיופים?".

כשנשאל "למה אתם לא מקדמים את הצעת החוק לפיצול תפקידו של היועמ"ש?", ענה קלנר כי "אתה שואל את האדם הלא נכון, לפחות בעניין הזה. כבר ב-2019 הגשתי את בקשת החוק הזאת. אענה לך בבדיחות - אם נגיש את ההצעה הזו, תהיה עבודה אצל גדעון סער למחוק זאת מהאתר שלו. זה לאו דווקא האדם, אלא התפקיד עצמו. אני סומך נלהב של פיצול תפקיד היועמ"ש ולהסדיר את סמכותו בחוק. זה אחד הדברים שאמורים להיות מקודמים. אני בעד העניין הזה. גם הגשתי זאת בכנסת הזאת שוב פעם".

על מינוייה של היועמ"שית הביע קלנר את דעתו ואמר: "מלכתחילה היא לא הייתה המועמדת המתאימה מבחינה מקצועית. הידע שלה במשפט פלילי הוא חסר ביותר. מהבחינה הזו, עמדתי היא שבתפקיד כל כך משמעותי צריך לתת לכל ממשלה לבחור בעצמה את התפקיד". 

"תפקידו של היועמ"ש הוא לא לשרת את הממשל אלא לשרת את הציבור", הדגיש כבל. לכך השיב קלנר: "תפקידו של הממשלה הוא לשרת את הציבור, תפקיד היועמ"ש הוא לסייע".

סייעה בהכנת הכתבה: עינב אורגד, 103FM