השופט והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז התראיין היום (חמישי) לתחנת הרדיו כאן רשת ב', והתייחס בין היתר לצמצום עילת הסבירות ואף סיפק התייחסות ראשונה לטענות לאכיפה בררנית בהתנתקות

"הפיכה משטרית על מלא": מהומה בכנס של לשכת עורכי הדין

בשיחה עם תמר אלמוג טען: "אנחנו נמצאים בשלב ראשוני של מהלך גדול. אסור להסתכל על חקיקת הסבירות כדבר שעומד בפני עצמו. הוא חלק ממהלך גדול שלא מוסתר גם. המטרה שלו היא לא מוסתרת, היא בעצם השתלטות על כל מוקדי הכוח במדינה, ליצור מצב שבו הממשלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה מבלי למנוע ממנה".

עוד הוסיף השופט בדימוס: "זאת החלטה כוזבת, כי ממשלה נבחרת בשביל לנהל את הניהול השוטף של המדינה והיא ראשית לקבל החלטות בכל התחומים, חקלאות, איכות סביבה, הכל. לעומת זאת, כאשר עוסקים בכללי המשחק הדמוקרטי.. זה דבר שאין מנדט או אין סמכות לרוב הממשלה לעשות".

בנושא הטענות לאכיפת הבררנית שנעשתה בהתנתקות טען: "אני דיברתי על סרבנות בהתנתקות כי שם זאת הייתה קריאה של רבנים ופוליטיקאים לחיילי הסדיר והחובה לסרב לכל מה שקשור להליך ההתנתקות. יש הבדל בין זה לבין אדם שלאורך שנים מתנדב על חשבונו הפרטי והוא לא מחויב, הם מרגישים בשלב מסוים שהם לא רוצים להתנדב".

"מה יהיה?" נשאל. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר סיכם: "אני לא יודע אני מתקשה לגייס אופטימיות למרות שאני אדם אופטימי. היה שלב שחשבתי שהם מרכזים נושא אחד בסבירות אבל הם לא נרגעים משם. אנחנו שומעים על מהלך להשתלט על אמצעי התקשורת ולהרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים. אני חושב שנכון שיהיה ייצוג ראוי לכל האוכלוסיות בבית המשפט. הנה אנחנו רואים שבממשלה אין מספיק ייצוג לנשים, 50% מהמדינה".

על תיקי ראש הממשלה: "אני לא רוצה לדבר על תיק. אני חושב שזה בעייתי וודאי לשופט בית משפט העליון. אין ספק שזה אינטרס של כולם שזה יהיה מהיר ויעיל. השאלה מה ההסדר. הוויכוח האמיתי ככל שקיים הוא לא אם לעשות הסדר טיעון או לא".

"אם אני מבינה אותך נכון אתה אומר הסדר טיעון כן כל עוד הוא כולל גם קלון", אמרה תמר. מזוז השיב: "אני לא רוצה להיכנס לפרטים".