מפלגת יש עתיד ממשיכה לפעול בניסיון להביא לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, זאת על אף התנגדותו של שר המשפטים יריב לוין לכך, והגישה היום (שלישי) עתירה לבג"צ בנושא. על פי העתירה, "ההחלטה לא לכנס את הוועדה מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת". 

אלה מועמדי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים | פרסום ראשון
מחלוקת בקואליציה סביב הצעת החוק של יהדות התורה: "לא עומדת על הפרק"

עוד נכתב: "מדובר גם בהחלטה שהינה בלתי סבירה באופן קיצוני. אך משום שבעת הזו גורלה של עילת הסבירות - מצוי אף הוא בידי הממשלה, מצאנו לנכון למקד טיעוננו בטענות בנוגע לחוסר סמכות".

יאיר לפיד מודיע על פיצוץ המשא ומתן סביב הרפורמה המשפטית (צילום: לשכת חבר הכנסת)

ביש עתיד מבקשים מבג"צ לדון "מדוע הממשלה נמנעת - במודע ובמכוון - מבחירת נציגת הממשלה לוועדה לבחירת שופטים (לצד שר המשפטים שמכהן בה דרך קבע), ומכינוס הוועדה "במהירות הראויה" בסמוך להקמת הממשלה לשם איוש עשרות תקני השופטים הפנויים בערכאות השונות; כל זאת תוך הפרה של חובותיהם מכוח חוק יסוד: השפיטה, ומכוח חוק בתי המשפט".

יו"ר המפלגה והאופוזיציה, יאיר לפיד מסר בסוגיה: "לא יתכן שראש הממשלה לא מסוגל להשתלט על שר המשפטים שלו ולהודיע לו לכנס את הוועדה למינוי שופטים. זו פגיעה ממשית באזרחי ישראל, זו פגיעה מקצועית במערכת המשפט ופגיעה בערכי הדמוקרטיה. אחרי כל התרגילים והשקרים, אחרי שביטלתם את הסבירות, עדיין נשארתם עם האחריות והסמכות– אנחנו דורשים לכנס את הועדה לבחירת שופטים. לאן עוד הממשלה הזו תוביל את החרפה".