חברת הכנסת אורנה ברביבאי הגישה היום (ראשון) את התפטרותה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה. כזכור, ברביבאי הודיעה על כוונתה להתפטר מהכנסת ב-21 ליוני עת הכריזה על ריצתה לראשות העיר תל אביב -יפו.

מיהם "הבריונים"? דיכטר טוען: "לא התכוונתי ללוין או לרוטמן"
כתב מעריב מסביר: זה מה שעומד מאחורי "המרד" בליכוד

טרם כניסתה לפוליטיקה, ברביבאי שימשה כראש אגף כוח אדם בצה"ל, והייתה האישה הראשונה בדרגת אלופה. על תרומתה והיותה פורצת דרך, השיאה משואה בשנת 2014. בכנסת כיהנה כאישה הראשונה בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון וכשרת הכלכלה והתעשייה.

ברביבאי הובילה יוזמות רבות, ביניהן רפורמת היבוא להפחתת יוקר המחייה וקיצור שעות המתמחים ברפואה. בתקופת כהונתה נחתמו לראשונה הסכמי סחר עם מדינות רבות ונשברו שיאי היצוא. ביוני 2023 קיבלה את פרס אבירת השלטון המקומי על הישגיה אלו ועל תרומתה לחברה הישראלית.

אורנה ברביבאי באירוע הכרזתה על התמודדות בבחירות לראשות עיריית תל אביב. צילום: אבשלום ששוני

ברביבאי: "אני עוזבת היום את הכנסת לאחר חמש שנות עשייה פוליטית ומתמודדת לתפקיד ראש העיר תל אביב-יפו. המעבר לזירה המוניציפלית בעת הזאת בעל חשיבות עליונה עבורי במטרה לשמור על תל-אביב ליברלית, חופשיה ושוויונית.

אני מתחייבת להמשיך לשרת את הציבור באותה מסירות ונחישות בה פעלתי עד היום. תודה לחברי במפלגת יש עתיד וליו"ר המפלגה יאיר לפיד על העשייה המשותפת, יחד נמשיך להיאבק למען ישראל יהודית ודמוקרטית״.