ועדת האתיקה הטילה היום (ראשון) מגבלות על חבר הכנסת משה סעדה בנוגע לקידום חוק מח״ש וזאת לאור התביעה שהוא מקיים נגדם על סך חצי מיליון שקלים. סעדה לא יוכל לקדם את החקיקה.

מיהם "הבריונים"? דיכטר טוען: "לא התכוונתי ללוין או לרוטמן"
כתב מעריב מסביר: זה מה שעומד מאחורי "המרד" בליכוד

״כפל התפקידים מקנה לחבר הכנסת מנוף לחץ פסול המקים את האפשרות להנאה חומרית עקיפה או לכל הפחות יותר מראית עין״. הרקע הוא פנייה של חברת הכנסת אפרת רייטן ליועצת המשפטית של הכנסת בדרישה לבדוק את ניגוד העניינים.

כזכור, חוק מח"ש אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת בפברואר 2022. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 52 מתנגדים. הוצע לקבוע כי המחלקה לחקירת שוטרים תישא באחריות מנהלית לביצוע תפקידה בפני שר המשפטים ותהיה כפופה לפיקוח המנהל הכללי במשרד המשפטים. בנוסף, הוצע לקבוע שהמחלקה לחקירות שוטרים תעסוק בחקירת עבירות תובעים מקרב הפרקליטות.

חה"כ סעדה מסר בתגובה: "טענת הייעוץ המשפטי בוועדת האתיקה בדבר ניגוד עניינים חסרת בסיס מיסודה. החוק דווקא מחזק את מח"ש, מהסיבה הפשוטה, שהוא הופך את ראש מח"ש לגורם המפקח על הפרקליטות והמשטרה באופן עצמאי לחלוטין. עם זאת, על אף שאין כל ניגוד עניינים ואין כל טובת הנאה חומרית מעצם החקיקה, פעלתי בהתאם להמלצות וועדת האתיקה שאף בירכה אותי על כך. חוק מח"ש לא ייעצר אלא יקודם במהירות עם תחילת המושב הבא באמצעות חבר כנסת אחר. כפי שהבטחנו, יוקם גוף אמין ובלתי תלוי אשר יפקח על הפרקליטות לטובת כלל אזרחי ישראל".