חברת ועדת החוץ והביטחון ח"כ תא"ל (מיל') שרון ניר שוחחה הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחסה להלך הרוח בצה"ל בימים אלה, על רקע החקיקה המתמשכת של הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, ולאחר העימות החריג שנרשם אתמול בדיון של ועדת החוץ והביטחון בין שר הביטחון יואב גלנט לרמטכ"ל לשעבר חבר הכנסת גדי איזנקוט, זאת כשהשני כינה את גלנט "קשקשן", ובתגובה הבהיר השר: "לא אקבל ממך הטפות על אומץ לב".

ניר אמרה: "לא אתייחס למידע הרגיש שהוצג בוועדה. הכינוס של הוועדה רק לאחר החקיקה הוא שווה ערך לדחיית רה"מ את הפגישה עם הרמטכ"ל לאחרי ההצבעה. רואים פה דבר מאוד חמור, אנו מדווחים על מכתבים שמוגשים לרשות המבצעת. ממשלת ישראל, הקבינט שלא התכנס, ראש הממשלה, מחויבים לבצע עצירת חירום. בסוף צריך להסתכל על התוצאה, יש כאן שבר גדול ופגיעה בלכידות צה"ל, זו תהיה בכייה לדורות. יש לי תחשוה שצה"ל נותר לבד. השאלה מי קשוב למה שקורה בצבא ואיך זה בא לידי ביטוי בהחלטות הדרג המבצע. בסוף ועדת חוץ וביטחון היא סוג של בקרה על החלטות הרשות המבצעת. יש פה פגיעה בלכידות ובכשירות צה"ל וזה באחריות כל שרשרת הפיקוד". 

עוד הוסיפה על הדיון של ועדת החוץ והביטחון: "הדיון הזה היה רציני כי היה בו את המידע הרלוונטי. ציפיתי לקבל תמונה יותר מקיפה, אני חושבת שדווקא בגלל שהדברים יוצאים מקבלים תמונה לא מלאה. בעיניי זה מאוד מסתכל, כחברי ועדת חוץ וביטחון דרשנו שישקפו לנו את התמונה לפני ההצבעה. הדיון שכונס בדיעבד זו שערורייה אחת גדולה. הדיון זולג לתוך החברה הישראלית וזה ברור, הצבא הוא צבא העם. אם העם זועק את זעקתו וזה לא נשמע, בעיניי זו רעידת אדמה". 

לסיום, הזדעקה: "אני מאוד דואגת, אין ספק שהחיבור בין צבא העם, מילואים, קבע וסדיר זו מקשה אחת, הממשלה חייבת להתעורר, זו אזעקת אמת. אנחנו רואים ממשלה שעושה סוג של השמדת ערך בכל מרכיבי החוסן הלאומי. הממשלה פשוט לא מטה אוזן קשבת, זו תעודת עניות שאין כמותה. אני מסתכלת על מה שהם רוצים לדון עליו רק במושב הבא: כשהם ידונו בחוק הגיוס, אתם חושבים שאנשים ימשיכו? הנושא הזה קשור אחד לשני. אנשים כבר התעוררו. זה קשור גם לשחיקת ההרתעה".