ינון מגל ורויטל סויד שבו היום (שני) לאולפן השידור ושוחחו על הנושאים הכי בוערים ביממה האחרונה. השניים התווכחו על התקרית שהתרחשה אתמול באשדוד כאשר נהג אוטובוס של חברת "נתיב אקספרס" הורה לחבורת נערות להתכסות ולשבת בחלקו האחורי של האוטובוס בלבד, זאת משום שלבשו בגדים קצרים.

ח"כ טרופר במתקפה על לוין: "ככה מנהלים משא ומתן? ככה עושים הידברות?"

סויד הביעה דאגה סביב התופעה, ואמרה: "שורת מקרים בשבועות האחרונים שבהם אנחנו רואים ביזוי, עלבון, לקחת בנות ולשים אותן בסוף האוטובוס ולבקש מהן להתכסות. זה מזכיר לי שלפני הרבה מאוד שנים בנות היו הולכות חשופות והיו אומרים להן 'את הבאת את זה על עצמך'. תאר לעצמך שיש לך בת ונהג האוטובוס שולח אותה לשבת מאחורה. הבנות האלה נולדו לדור שבו חינכו אותן לעצמאות. הדבר הזה מעורר שאט נפש ודאגה גדולה, והוא חלק מהאקלים הציבורי שאנחנו נמצאים בו".

מגל לא נשאר אדיש לדבריה, ואמר: "מדובר באירוע איזוטרי. תפסיקו עם זה. אף אחד לא מונע מנשים להתקדם מה אתן מבלבלות את המוח? זה אירוע איזוטרי שצריך לטפל בו, ולא צריך להפוך את זה לכותרת ראשית. יא חתיכת צבועים! יש פה עשרות מקרים של תקיפת חרדים. עשיתם על זה כותרת ראשית? אני לא מאמין לכם בשיט. אתם חבורת צבועים. הכל זה אג'נדה פמיניסטית". 

סויד ביקשה להדגיש שזו לא תופעה איזוטרית, והיא הולכת וצוברת תאוצה. "אתה מסכים עם זה?". מגל בתגובה: "אם יש קו של חרדים שיסעו איך שהם רוצים. אם זה קו רגיל אף אחד לא צריך לחנך אף ילדה".

סויד הסבירה שזו תופעה שלא הייתה, והרחיבה: "אתה מגמד את התופעה הזו, וזה לא אירוע מינורי. זה דבר שלא היה יכול לקרות אם היו עומדות חברות כנסת וממשלה עם יותר שרות. אם השרה לשיוויון מגזרי הייתה באה ומגנה את זה. אם היינו נמצאים באקלים אחר זה היה משתנה. בממשלה שאין בה כמעט נשים אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה כל זכויות הנשים לא נשמעות. חברות הכנסת בכנסת העשרים מכל סיעות הבית היו באירוע כזה גורמות לכך שיהיה דיון בפגרה, והייתי מצפה שזה יהיה מאבק גם של גברים".

"ומה עם הדרה של מזרחים? ומה עם ההדרה של חרדים? זה הכל אשכנזיות שעושות לי הצגות של 'סיפורה של שפחה'", ענה לה מגל. "הדברים שלך נשמעים כמו מיזוגניה", אמרה סויד. "זה ממש מטריד אותי", זעם. סויד הסבירה שבדבר אחד הנשים מאוחדות, והוא הפגיעה בזכויות הנשים. 

נושא נוסף בו נגעו השניים הוא הפגיעה בצה"ל. "נראה לכם שאת פצצת האטום הזו אתם צריכים להפעיל על ביטול עילת הסבירות? זה נראה לכם סביר? אתם פוגעים בעצמכם, בילדים שלכם, בנשים שלכם, אתם ירדתם מהפסים? תתאפסו", זעק מגל. "אתה מקטין אירועים שצריך לעצור אותם ולגדוע אותם והם לא תופעה שולית", אמרה סוויד. מגל מיהר לענות: "אני בז להם! אני הייתי עורך המון שנים, ואני יודע איך הם בוחרים כותרות". 

"כל ערוצי התבהלה מדברים על 'הטרור היהודי'. עשיתי שיעורי בית והלכתי לבדוק כמה ערבים נרצחו מטרור יהודי. 3,000 יהודים בלי מלחמות נרצחו מטרור ערבי. רוב הנרצחים מטרור יהודי הם מהאירוע של ברוך גולדשטיין. זה קלאסי. זה בטל ב־60", אמר מגל.

סויד האזינה לו ברוב קשב, ואמרה: "זה ברור שאין מקום להשוות. זה דבר שאנחנו סובלים ממנו מקום המדינה. לא אמור להיות דבר כזה טרור יהודי כי יש לנו מערכות ביטחון שפועלת בכדי למנוע פגיעה ביהודים. אין צורך בעשיית דין עצמי. היום אנחנו מורגלים למונח טרור יהודי. למה לעשות דין עצמי?". מגל ענה לה: "אנחנו לא עם של רוצחים. מול 3,000 יהודי המספר ממול הוא בטל ב־60. אנחנו צריכים לקבל צל"ש שזה הטרור שהעם היהודי הצליח לייצר למרות שרוצחים לנו אנשים כל שבוע. אנחנו צריכים לקבל צל"ש מוסרי".

עריכה: עדן בן ארי 103fm