שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, נפגש היום (שני) באבו דאבי עם שר התעשייה והטכנולוגיה של איחוד האמירויות הערביות, סולטאן אחמד אל ג'אבר, שר האנרגיה ומשאבי הטבע של ירדן, ד"ר סאלח עלי חאמד אל-חאראבשה, שר המים וההשקיה של ירדן, מוחמד ג'מיל מוסא אלנג'אר, שר הגנת הסביבה של ירדן, ד"ר מועאווייה ראדאידה, ומנהל יחידת אנרגיה בבית הלבן ויועצו הבכיר של השליח הנשיאותי המיוחד לענייני אקלים, דיוויד ליווינגסטון.

לאחר דברי שטרן: ביש עתיד מתייחסים לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות
נתניהו: "ישראל היא מדינה חופשית, שבה לא יגבילו מי יעלה לתחבורה הציבורית או איפה ישבו"
 
הצדדים דנו בדרכים הרצויות לקידום השלבים הסופיים של היוזמה האזורית "פרוספריטי" למכירת 200 מיליון מ"ק מי ים מותפלים בשנה לירדן, ורכישת חשמל ירוק מחווה סולארית שאיחוד האמירויות תקים בשטח ירדן - לקראת חתימה על הסכמים מחייבים בוועידת האקלים השנתית (COP28) שתיערך בסוף השנה הנוכחית בדובאי.

לצד השרים, בפגישה נכחו מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות קובי בליטשטיין, משנה למנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות ברק נפתלי, שגריר ישראל באיחוד האמירויות אמיר חייק, יו"ר רשות החשמל אמיר שביט, יו"ר רשות המים יחזקאל ליפשיץ, פרויקטור הסכמי פרוספריטי תא"ל במיל' אשר בן לולו, ומנכ"ל חברת מסדר מוחמד ג'מיל א-רמאחי.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מסר את ברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לטובת קידום הפרויקט.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ אמר: "הביקור הנוכחי שלי באבו דאבי הוא עדות לכוחה ומעמדה של מדינת ישראל. אלו פירות הסכמי אברהם שהוביל ראש הממשלה נתניהו אשר ישנו את המזרח התיכון. ישראל היא מדינה מצליחה וחזקה ששכניה רוצים בקשר איתה. אני רואה עתיד שבו הפרויקט הופך לא רק ליוזמה אזורית - אלא להתחלת פורום ייחודי של שיתוף פעולה מרובע בין ישראל, ירדן, איחוד האמירויות וארה"ב, למען קידום יוזמות נוספות. אני אמשיך לפתח את ישראל כמעצמת אנרגיה וחדשנות אזורית למען אזרחי ישראל".