בתום פגישה שבה השתתפו ראש השב"כ, רונן בר, שרי האוצר והפנים, ראשי הרשויות הערביות ומפכ"ל המשטרה, הודיע סמוטריץ' על החלטתו לשחרר את הכספים שהקפיא לרשויות הערביות. הכספים (כ-200 מיליון שקלים) יועברו ממשרד האוצר למשרד הפנים, והוא יהיה זה שיעביר את הכספים לרשויות בכפוף למנגנוני בקרה, אותם הציע סמוטריץ' כתנאי לשחרור הכספים.

חיכתה לזה הרבה זמן: העקיצה של איילת שקד לסמוטריץ'
חיים ביבס נגד הקפאת התקציבים: "יש פה שיקולים זרים"

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) שוחחה היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM ובירכה על המהלך המדובר והסביר מדוע בעינייה הוא כה חשוב ומשמעותי. לדבריה, "כולי כאב על אותם האזרחים שנמצאים בערים הערביות ומפחדים לצאת מהבית. המלחמה בפשיעה הערבית היא גם ביטחונית, אבל גם כלכלית, כי בסופו של דבר מדובר בעבריינים בארגוני פשע וכסף זה מה שמניע אותם. להילחם בפשיעה זה אומר להילחם גם בכסף השחור הזה. אני חייבת לומר - כל הכבוד לשר. למרות כל הצעקות עליו של 'גזענות', הוא קם ועשה מעשה. צריך להצדיע לו". 

"מנסים להגיד שהתקפלנו, אבל איזה התקפל ואיזה נעליים. יש כאן הישג עצום - ישבו פה אנשי מקצוע ויצרו מנגנונים שיוודאו שהכסף באמת יגיע לאזרח. זה שיתוף פעולה בין משרד הפנים ומשרד האוצר. בסופו של דבר, צריך לפנות את הזבל שלוש פעמים בשבוע ולא פעם בחודש. זה לא פופוליזם, זה אמיתי. הרעיון לעבוד יחד, זה מה שיביא לפתרון", הבהירה.

בהמשך, חברת הכנסת וולדיגר הוסיפה: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו לא כותבים את זה על קרח כאילו זה מעולם לא היה - אנחנו רוצים להילחם בפשיעה הערבית. אנחנו רוצים לעזור לאזרחי ישראל בכלל ולאזרחי הציבור הערבי בפרט. אני לא מדברת על הפושעים או המחבלים - בסוף, יש לנו אזרחים ערבים שהם אזרחים לכל דבר ועניין. לעולם לא חשבנו להעביר את הכספים למקום אחר, אנחנו באים לפעול לטובת המדינה והאזרח הקטן וכך יהיה".   

על הדיון שהתקיים בנושא הפעלת הרוגלה במשטרה אמרה: "אני מברכת על הקמת הוועדה ואני מברכת על העומד בראשה - אני חושבת שהגיע הזמן. הייתה פה התרשלות ענקית של היועצת המשפטית והיא הראשונה שהייתה צריכה לברך על הקמת הוועדה. בסוף, יש פה מצב שצריך לשים לו סטופ. לא יעלה על הדעת שרוגלות שצריך להשתמש בהן נגד הפושעים, ישתמשו בהן נגד אזרחים חפים מפשע".