לאחר המשבר הדיפלומטי שנוצר עם פרסום פגישתו של שר החוץ אלי כהן עם מקבילתו הלובית, היום (שני) נפגש עם שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף בן ראשד א-זייאני. 

בכירים באופוזיציה מכחישים את דברי יעלון: "אין שום מתווה, אין כלום"
היועמ"שית בפנייה לבג"ץ: לכפות על לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

השניים דנו בנושאי ביטחון אזורי, העמקת היחסים בין המדינות והרחבת מעגל השלום והנורמליזציה. בנוסף דנו השרים בהגברת הסחר וההשקעות בין המדינות. במסגרת הפגישות חתמו שני שרי החוץ על מספר הסכמים בנושאי טכנולוגיה, הקשר בין העמים ופיננסים.

ביקור שר החוץ כהן בבחריין (צילום :משרד החוץ)

שר החוץ כהן אמר: "היחסים עם בחריין הם דוגמא לשגשוג ולהישגים שהביאו הסכמי אברהם. בשנה האחרונה הצלחנו להכפיל את הסחר בין המדינות, אך הפוטנציאל העצום עדיין רחוק ממיצוי, בעיקר כשהמרחק בין המדינות הוא פחות משלוש שעות טיסה. ההסכמים שחתמנו עליהם היום בתחומי הטכנולוגיה, חיזוק הקשר בין הצעירים ובתחום הפיננסים יעמיקו ויחזקו את הקשרים בין ישראל לבחריין ויהוו מודל למדינות נוספות להצטרף למעגל הנורמליזציה המתרחב. 

הפגישה בבחריין (צילום: משרד החוץ)
הפגישה בבחריין (צילום: משרד החוץ)

הסכמי אברהם עליהם חתמו ישראל ובחריין לפני כמעט שלוש שנים הם התשובה הטובה ביותר לחוסר היציבות שגורמים שונים מנסים לזרוע באזורנו. חנכנו היום את מבנה הקבע של שגרירות ישראל בבחריין ונמשיך לפעול יחד לטובת קידום ערכי סובלנות והביטחון האזורי ואנחנו ממשיכים לפעול להרחבת מעגל השלום גם בימים אלה, במזרח התיכון ומחוצה לו".