היום (שישי) התקבלה החלטה חשובה במועצת רמ״י (מועצת מקרקעי ישראל) במסגרתה מועצות אזוריות יוכלו להיכנס לתוכניות גג הכוללות השקעה בתשתיות על ובמבני ציבור וכן הוספת אלפי יחידות דיור במרחב הכפרי בכל הארץ.

המלחמה הקרה: מה המשמעות של צו המניעה שהוציא בג"ץ?
צרות במערב? ישראל משנה טקטיקה בעצרת האו"ם ופונה ליבשת אחרת

במסגרת התוכנית תקרת ההנחות לרכישת קרקע למגורים עבור מחוסרי דיור תגיע לסכום של עד 850 אלף ש"ח (לעומת 450 אלף בלבד כיום), יבוטל מבחן המדד החברתי-כלכלי כתלות ההנחה וחיילי מילואים פעילים ייהנו מתוספת של 10% בשיעור ההנחה לה הם זכאים כיום.

מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הצבנו לעצמנו יעד להחזיר את הצעירים לגליל ולנגב שכעת יוכלו ליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה – במחירים שפויים. אני רוצה להודות למנכ"ל יוסי שלי על עבודתו המסורה והמוצלחת בניהול צוות המנכ"לים".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אמר: "הממשלה ממשיכה לשים את הפריפריה במרכז. ההחלטה שהתקבלה היום תקל על יוקר המחיה ותאפשר לאלפי צעירים לעשות ציונות ולעבור לערים וליישובים בצפון ובדרום הארץ. מודה לראש הממשלה על התוויית החזון והאמון בי ולצוות המנכ"לים שסייע לנו לגבש את ההחלטה ההיסטורית". 

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי, אמר: "אני מברך על ההחלטה אותה הוביל ראש הממשלה נתניהו ושר השיכון השר גולדקנופף. ההחלטה תוסיף אלפי יחידות דיור במרחב הכפרי ותאפשר לזוגות צעירים להשתלב במרחב. כמו כן, זו תהיה הזדמנות לשיפור התשתיות ביישובים. אני מבקש להודות להנהלת רמ״י ולמנכ״ל משרד רוה״מ יוסי שלי ולמשרד השיכון שהובילו להחלטה החשובה הזו".