אסף זמיר, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, שוחח היום (שישי) עם גדעון אוקו בתכניתו והתייחס לביקורו של נתניהו בארה"ב ולהפגנות נגד הרפורמה, שהגיעו גם לשם. 

הפגנות, ההצהרה שעוררה סערה - וזו רק ההתחלה | כך צפוי להיראות המשך מסע נתניהו בארה"ב

תחילה הודה זמיר כי "השתדלתי בתקופה של בניו יורק להתראיין כמה שפחות פה בארץ, ידעתי שישאלו אותי הרבה פוליטיקה והשתדלתי לעשות את התפקיד שלי שם בצורה ממלכתית ולא פוליטית".

על ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בניו יורק בצל המחאות הרבות בעקבות הגעתו, אמר: "אני מתרשם מהישראלים שנסעו לשם להביע את ההתנגדות למדיניות שנתניהו מקדם בארץ. אני יודע שמאחורי החיוכים של הרבה אנשים שנתניהו נפגש איתם יש ביקורת אדירה על מה שקורה בישראל, גם בקרב הארגונים היהודים וגם בקרב האדמיניסטרציה וגם במשרד החוץ".

"היה יפה לראות ולהראות שיש גם צד שני שחושב אחרת, שנאבק, ועל אף שהביקור הזה עושה רושם שעבר בלי תקלה גרנדיוזית, סה"כ מאחורי הפרצופים הביקורת הזו לא התרככה עם הזמן. זו ציונות אמיתית לאהוד את הכיוון שמדינה הולכת אליה כשהיא מקדמת שלום ומגיעה להישגים מדיניים, ולבקר ולהיאבק בממשלה שמנסה לשנות את המשטר הדמוקרטי, את היסודות, את האיזונים והבלמים בצורה כל כך חריפה. קודם כל שתהיה פה מדינה שנרצה להמשיך לחיות בה, שנרגיש שהיא הבית שלנו. זה בא קודם", הדגיש.

כמו כן, כאשר נשאל האם לא הרגיש שהמחאה בארה"ב עברה את הגבול, טען זמיר כי "מחאה בניגוד למה שחושבים זה לא דבר יזום שיושב בן אדם אחד, היא זעם של ציבור שלם שמתבטא לפעמים יותר בטעם, פחות בטעם. זה הכול חלק מאירוע שהוא לא רק מוצדק, הוא חיוני. מי שמגזים זו הממשלה הזו שהביאה את הציבור שעד היום הכיל ממשלות ימין בשקט, שירת, שיתף פעולה, הביאה אותו לקצה כזה שנוסעים לצד השני של העולם להזכיר גם שם לנתניהו שלא ניתן לו להרוס את המדינה".


בהמשך, התייחס זמיר לריצתו המשותפת עם רון חולדאי לראשות עיריית תל אביב־יפו. "התלבטתי הרבה כי התוכנית האישית שלי הייתה לחזור לארץ ולקחת פסק זמן מהחיים הציבורים. זו ממש הייתה התוכנית שלי, קידמתי אותה בראש, במשפחתי, ולקפוץ חזרה פנימה לתוך מציאות שהיא מאוד מאוד מורכבת, וגם בריצה משותפת שהיא מאתגרת, בתקופה במדינה שכולם על קוצים, ושיש הרבה מה לעשות ואין הרבה עם מי, זה מפחיד".

"פגשנו וההצעה הגיעה כמו שהיא הגיעה. זה דווח בכל מיני מקומות, בצורה מאוד ישירה, שנינו הבנו מה הסיפור ולמה ברגע הנתון הזה, למרות העבר, הוא נכון עבור העיר", הבהיר, והוסיף: "המציאות הפוליטית שאנחנו חיים בה מאוד השתנתה. לפני שרצתי מולו הייתי סגנו במשך עשר שנים, עבדנו יחד בצורה יפה מאוד, ידענו למצוא את דרך האמצע. במציאות הפוליטית לפני חמש שנים אמרתי 'הגיע הזמן להחליף, יותר מדי שנים זה לא טוב מאף בחינה'. עברו חמש שנים והמדינה על סף מלחמת אחים, על סף פירוק. המשמעות והחשיבות של תל אביב מעולם לא הייתה חשובה יותר".

עוד הסביר כי "לטובת המאבק הזה ההסתכלות צריכה להיות אחרת. האיחוד כוחות, לרוץ בתפקיד שכבר עשיתי, כשאכפת לך מהעיר, מהמדינה, הם יחסים שוליים. ההסכמה בנינו היא על ריצה משותפת שבה אהיה על ממלא מקומו, סגנו. אני אוהב את העיר, את העירייה, ואני לא מסתיר את הרצון שלי להיות כמה שיותר מעורב בה. החיים הם מסע ולפעמים הדברים שהכי רצית קצת יורד, אבל מבחינת הפטריוטיזם, לא יכולתי לעמוד בפני היכולת להשפיע על הדברים שקורים בעיר ועל הניסיון לשפר אותה. זה חלק מדמי, זאת האמת".

לסיום, הביע זמיר את עמדתו בנוגע למועמדות האחרות במרוץ לראשות העירייה, וביניהן אורנה ברביבאי. "אני למוד הצלחות וכישלונות בכל מאבקיי הפוליטיים בחיים שלי, תמיד אני דרוך. אבל גם עניינית, כל מי שלוקח חלק בקמפיין לראשות העירייה הם אנשים ראויים ונשים ראויות עם יכולת לתרום לעיר. יכולתי לחבור לכל אחד מהם, הסתכלתי על האתגרים, על מה צריך, ואמרתי שבעת הזו רון חולדאי הוא הבחירה הטובה ביותר. ליתר המועמדות, שבאמת אני בקשר מצוין איתן, אין עדיין את הניסיון שאני מרגיש שעכשיו היה יכול לעבור אליהן ניהול העיר".

"לפני שבועיים אמרתי שאני מוכן לזוז ושנתאחד כולנו לרשימה אחת. הצעתי לברביבאי להיות מספר 2 ושאני אהיה מספר שלוש. הקריאה שלי לא נענתה. אני מאמין באמת במגרש הזה שהניסיון הוא משמעותי ורוחב הכתפיים הוא משמעותי, ובהיבט הזה אנחנו הפתק הטוב ביותר", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm