שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס הערב (חמישי) לאישור הפטור מוויזה לארצות הברית. בשיחה עם אריה אלדד ורוני בר-און אמר: "המהלך משדר משהו למדינות העולם, שיראו את הקרבה בינינו לארצות הברית".

ארדן על המגעים עם סעודיה: "חלקים בממשלה לא יאהבו את סדר העדיפויות"
ישראל מצטרפת באופן רשמי לתכנית הפטור מוויזה: איך תקבלו אותו ומתי? | כל הפרטים

"כשגריר בוושינגטון זיהיתי שהם מסרבים לתת ויזה להרבה חיילים משוחררים, ושזה משהו שצריך לשנות אותו. ראינו מדינות באירופה, שחלקן לא חולקות מודיעין אינטימי עם האמריקאים, ומבצעות תרגילים צבאיים, והאזרחים שלנו מופלים לרעה לעומת אותן מדינות. זה מאוד צורם ומשפיל", אמר.

על המחיר של תוכנית הפטור מוויזה, שכולל מעבר חופשי לנתב"ג עבור פלסטינים אזרחי ארצות הברית, אמר: "אם ראש השב"כ אומר לי שהם יודעים לסגור כל פרצה ביטחונית בנושא, אני חושב שבזאת תם הדיון", לדבריו, "ברגע שיש לנו אמצעים טכנולוגיים לסיטואציה בה יגיעו אזרחים אמריקניים ממוצא פלסטיני, אין מה לעשות, אנו לא יכולים להמשיך לנהוג בהם באופן שונה אלא אם כן יש לגביהם מידע מודיעיני שעלול לעורר חשד".

בהמשך השיחה התייחס ארדן גם לנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם בשבוע שעבר. "היינו מודעים לכך שהאולם יהיה לא ממש מלא, ועדיין זה כוון בעיקר לעולם הערבי. שעת הנאום הייתה טובה מבחינת הצפייה בעולם המוסלמית".