על רקע מלחמת חרבות ברזל: ועדת הכספים אישרה היום (שני) את ביטול עדכון שכרם של שרים וסגני שרים, חברי כנסת, נשיא המדינה ונושאי משרה שיפוטית, מה שיכניס לקופת המדינה כ-52 מיליון ש"ח לשנת 2024. שכרם צפוי היה לעלות בתחילת השנה החדשה, לפי שיעור עליית השכר הממוצע במשק.

"לקבל החלטות בקונצנזוס רחב": המסר של הרצוג ברקע המתיחות בין גנץ ונתניהו

כעת, כאמור, נקבע כי ב-1 בינואר לא יעודכן שכרם, ובהתאם גם בעת עדכון השכר בינואר 2025 ישתנה שכרם בהתאם לשכר הממוצע לעומת שכר היסוד שעל פיו אמור היה להיות מחושב השכר בינואר 2024 אילולא התקבלה המלצה זו, כך שעליית השכר הממוצע בשנת 2023 לא תובא בחשבון.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר: "פנה אליי ח"כ רביבו וגם ח"כ בליאק, ושמחתי על כך כי גם אני התכוונתי לפעול בעניין. ישנה חלוקה - הפיקוח על נושאי משרה והשכר של חברי הכנסת נמצא בוועדת הכנסת והפיקוח על נשיא המדינה, השרים והשופטים נמצאים בוועדת הכספים. השכר איננו שכר נמוך ולכן סיכמתי עם ח"כ אופיר כץ שאנחנו נעשה את זה יחד, הוא יעשה את זה בוועדת הכנסת על חברי הכנסת ואני אביא את זה לכאן".

כלל חברי הוועדה הביעו הסכמה בנוגע להחלת ההחלטה נוכח המלחמה והצרכים הכלכליים השונים במדינה. 

מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט: "אנחנו מצטרפים בהסכמה מלאה להצעה, הנסיבות והמצב מחייבים את זה ואין שאלה".

השופט ירון לוי, נציג השופטים "התבקשתי גם לייצג את נושאי המשרה האחרים, בעת חריגה זו שנחתה עלינו וגובה מהציבור הישראלי מחירים כבדים מנשוא, נדרש הציבור כולו להתגייסות וכמובן גם שופטי ישראל מקבלים זאת". 

נציג האוצר ציין כי בשנה הראשונה החיסכון הוא של כ-52 מיליון ₪ על כל נושאי המשרה, כולל חברי הכנסת, 46 מיליון ₪ מתוכם בגין נושאי משרה שיפוטית.