ראש המל"ל, צחי הנגבי, כתב טור מיוחד שפורסם היום (חמישי) בעיתון הסעודי "אילאף", בו התייחס לטבח ה-7 באוקטובר ומה שצפוי להתרחש בהמשך המלחמה ברצועת עזה. בין היתר, כתב הנגבי כי "ישראל מודעת לרצון של הקהילה הבינלאומית לשלב את הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ביום שאחרי מיטוט חמאס. אנחנו מבהירים כי על מנת שזה יקרה הרשות תצטרך לעבור רפורמה יסודית". 

החרב על צווארו: אלו שלושת הדברים שסינוואר רועד מהם מפחד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדבריו: "יש פה אנשים שעדיין חיים ב-6.10. העמדה הזו אינה מייצגת את עמדת ממשלת ישראל וראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון, היא חלק משמעותי מהבעיה".

מנגד, גורמים בלשכת רה"מ הודפים את הביקורת של סמוטריץ על מאמרו של ראש המל"ל הנגבי , ומבהירים כי "הנגבי התכוון לאפשרות להביא לעזה מנהל שלא תומך/מקדם/מחנך לטרור. זה בדיוק מה שראש הממשלה אמר יותר מפעם אחת, אין כל חידוש".

בצלאל סמוטריץ'  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הנגבי, הוסיף וכתב במאמר כי "בניגוד לאויבינו אין לנו כוונה להסתיר את האמת, לשקר לעצמנו ולעולם או להעמיד פנים שאנחנו מטעים אנשים. אויבינו מאכילים אתכם, אזרחים ואזרחיות ברחבי העולם הערבי, בשקרים שוב ושוב", כתב הנגבי. "הם טוענים שישראל מבצעת רצח עם ופוגעת בחפים מפשע. הם אפילו טוענים שמעולם לא היו מנהרות למטרות צבאיות מתחת לבתי חולים, בתי ספר ומבנים אזרחיים. למרבה הצער, לא ניתן להימנע מכך שאזרחים ייפגעו בשלבים המאוחרים של המלחמה. עם זאת, ישראל עשתה ועושה ככל שביכולתה כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע". 

"המלחמה הזו תהיה ארוכה, אכזרית וכואבת", המשיך הנגבי, "וישראל תנצח. אין לנו ברירה אחרת, ולא נתפשר על בטיחות אזרחינו. נילחם באומץ ובכוח נגד כל אויבינו. טעו מי שחשבו שאנחנו מפחדים... מיטב בנינו ובנותינו מוכנים בימים אלה להקריב את חייהם למען ביטחון ארצם מתוך אחדות וסולידריות מוחלטת".

צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)
צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)

בהתייחס ליום שאחרי המלחמה ואיך תיראה רצועת עזה, כתב: "בראש ובראשונה חשוב ליצור עולם טוב יותר עבור ילדינו והילדים הפלסטינים החיים ברצועת עזה. מגיע להם לחיות חיים מכובדים חופשיים ללא אימה ופחד מדיקטטורה אכזרית וצמאת דם". 

"שנית", הוסיף, "יחד עם הכוחות האזרחיים והמתונים בזירה הפלסטינית, תושבי עזה ושותפינו בקהילה הבינלאומית ובמדינות האזור, נבחן כיצד לבנות מחדש את הרצועה. כדי לייצר מציאות חדשה, יהיה צורך בשילוב של כוחות אזוריים ובינלאומיים". 

"שלישית", כתב עוד, "אני רוצה להבהיר שמעבר לרצון להבטיח את ביטחון אזרחינו, שעליו לא נוותר יותר, אין לישראל אינטרס לשלוט בעניינים האזרחים ברצועת עזה, וזה יצריך שלטון פלסטיני מתון. גוף שנהנה מתמיכה ולגיטימציה עממית רחבה. ישראל מודעת לרצון של הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב לשלב את הרשות הפלסטינית ביום שאחרי חמאס, ואנחנו מבהירים שהעניין ידרוש רפורמה יסודית ברשות, שתצטרך להתמקד בגידול הדור הצעיר בעזה, רמאללה, ג'נין ויריחו תחת ערכים של מתינות וסובלנות, ללא הסתה לאלימות נגד ישראל. במתכונת הנוכחית הרשות מתקשה לעשות זאת, וזה ידרוש מאמץ וסיוע רב מהקהילה הבינלאומית וממדינות האזור. אנחנו מוכנים למאמץ הזה".