מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיש היום (חמישי) הצעת חוק לסגירת ערוץ אל ג'זירה. לדברי סוכות: "הגיע הזמן לסגור לאלתר את מפלצת ההסתה באצטלה עיתונאית, מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לערוץ המסייע לאיוב לשדר משטחה".

שופטי העליון כונסו לישיבת חירום; לוין: "לא לפרסם פסק דין שייקרע את העם"
"ברח ברכב סיוע, הקיף עצמו בחטופים": ההערכות בנוגע למקום הימצאו של סינוואר

אמנם סגירת הערוץ כבר נקבעה בהחלטת ממשלה, אולם מאחר והחלטת הממשלה לא בוצעה, סוכות החליט להגיש הצעת חוק בנושא. על פי החוק, עליו חתמו 20 חברי כנסת מסיעות הקואליציה, מכיוון שערוץ אל ג'זירה הינו גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה לטענתם, ספק תכנים לא יהיה רשאי לשדר את הערוץ, כמו כן, הערוץ אינו רשאי להחזיק משרדים בשטח ישראל, מכשיריו המשמשים לאספקת תכנים יתפסו, אתר האינטרנט של הערוץ יחסם, ותעודת עיתונאי של עובדי הערוץ תישלל. 

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "ב-20 באוקטובר 2023 על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' אישרה הממשלה תקנות לשעת חירום שיאפשרו את סגירת ערוץ אל ג'זירה, לאחר הצגת הוכחות כי היא מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות החמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם, ואף מעבירה מידע רגיש לחמאס".

צבי סוכות בצעדת משפחות החטופים. קרדיט: דוברות "הציונות הדתית" (צילום :דוברות הציונות הדתית )

"על פי פרסומי גורמי ביטחון של המוסד, שב"כ, והמל"ל תומכים בסגירת הערוץ וזאת נוכח העובדה כי הערוץ חושף מיקומים של חיילי צה"ל, שטחי כינוס ומקומת רגישים ובכך פוגע בפעילות צה"ל ומסכן את הכוחות הלוחמים". 

"על אף המלצות הדרג הביטחוני, סגירת הרשת לא עלתה לאישור הקבינט הביטחוני מדיני, ואנשי הערוץ משדרים בחופשיות בכל נקודה במדינת ישראל".

בסיום הדברים נכתב: "נוכח פגיעת הערוץ בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה בעשור האחרון, בשים לב להמלצות גורמי הביטחון ולאור חוסר יכולתה של ממשלת ישראל להביא לסגירת הערוץ כבר למעלה מעשור, מוצע כי להכריז על הערוץ כגוף הפוגע בביטחון המדינה ולהפסיק את פעולתו בשטחי מדינת ישראל".

סוכות הוסיף: "מאחר ולצערי החלטת הממשלה בגין סגירת אל ג'זירה לא מומשה, הגשתי היום יחד עם עשרות חכים נוספים הצעת חוק לסגירת הערוץ. לא ניתן מקום לתומכי טרור במדינת ישראל".